farsnews

گزارش‌ رسانه‌های امریکایی از حمله اسرائیل به ایران؛ یک مقام ایرانی: هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم

سیاوش میهن‌دوست، فرمانده ارشد ارتش ایران در اصفهان این کشور گفته است که صدای شنیده‌شده انفجار، شلیک پدافند هوایی به یک شی مشکوک بوده و «هیچ خسارت و حادثه‌ای» رخ نداده است.

بامداد امروز (جمعه، ۳۱ حمل) در پی‌ شنیده‌شدن صدای انفجار در اصفهان، رسانه‌های امریکایی از جمله نیویارک‌تایمز به نقل از منابعی گزارش دادند که اسرائیل به اهدافی در ایران حمله کرده است.

اما سیاوش میهن‌دوست، فرمانده ارتش ایران در اصفهان به خبرگزاری ایرنا گفته است: «این صدا، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.»

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به‌ گوش رسید.

خبرگزاری مهر هم نوشته است که صدای انفجار شنیده‌شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریزپرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی بوده است.

این در حالی است که دو مقام اسرائیلی که هویت‌شان فاش نشده، در گفت‌وگو با روزنامه نیویارک‌تایمز گفته که ارتش اسرائیل اوایل روز جمعه ایران را مورد حمله قرار داده است.

ارتش اسرائیل از اظهار نظر خودداری کرده است.

نیویارک‌تایمز نوشته است که سه مقام ایرانی هم تایید کردند که یک پایگاه هوایی نظامی در نزدیکی شهر اصفهان در مرکز ایران اوایل روز جمعه مورد حمله قرار گرفته، اما به نام کشور حمله کننده اشاره‌ای نکردند.

یک مقام امریکایی به ای‌بی‌سی‌نیوز هم گفته است که موشک‌های اسرائیلی به سایتی در ایران اصابت کرده است. رسانه‌ها و مقام‌های ایرانی اما می‌گویند که سایت هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفته است که هیچکدام از تاسیسات هسته‌ای ایران آسیب ندیده است.

مقام‌های نظامی اسرائیل پیش‌تر گفته بودند که حملات شنبه‌ی گذشته‌ی‌ (۲۵ حمل) ایران را تلافی خواهند کرد.

ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک بدون سرنشین را به سمت اهدافی در سراسر اسرائیل فرستاد. بنابر گزارش رسانه‌های بین‌المللی اسرائیل و متحدانش، از جمله ایالات متحده، اکثر این موشک‌ و پهپادها را رهگیری و منهدم کردند.