هند سرمایه‌گذاری‌های خود در افغانستان را گسترش می‌دهد

اطلاعات روز: سفارت هند در کابل اعلام کرد، روابط تجاری خود در افغانستان را در آینده به سمت سرمایه‌گذاری‌های دوام‌دار در این کشور سوق خواهد داد. ویراج سینگ، معاون سفیر هند دیروز در نمایشگاه تجار‌ی مشترک افغانستان-‌هند در هرات گفت، در این نمایشگاه ۶۷ شرکت تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند و ۱۲ شرکت آن هندی است.

او برگزاری این نمایشگاه را برای گسترش روابط تجار‌ی دو کشور مهم خواند و افزود، تصمیم داریم از طریق روابط تجار‌ی، به سوی سرمایه‌گذاری در افغانستان حرکت کنیم. معاون سفیر هند گفت، دو کشور در بخش تجار‌ی همکاری‌های‌شان را بیش‌تر کنند و از فن‌آوری‌های هم‌دیگر استفاده کنند.

نمایشگاه مشترک افغانستان-هند در هرات به منظور تبادله و نشان دادن توان‌مندی‌های اقتصادی تاجران دو کشور برگزار شده است. در این نمایشگاه، ماشین‌های برقی، زراعت، تکنالوژی معلوماتی و انرژی آفتابی به نمایش گذاشته شده‌اند. سعد خطیبی، رییس اتاق‌های تجارت هرات برگزاری این نمایشگاه را برای توسعه‌ی روابط اقتصادی دو کشور مؤثر خواند.

در نمایشگاه دیروز در هرات ده‌ها تاجر افغانستان و هند حضور داشتند و براساس معلومات ارائه‌شده، نشست تاجران دو کشور در این ولایت به طور منظم ادامه دارد. مسئولان محلی در ولایت هرات دیروز از برگزاری ۳۰۰ نشست تجار‌ی بین تاجران دو کشور در چند ماه اخیر خبر داد‌ند.

اصیل‌الدین جامی، سرپرست ولایت هرات گفت، شرکت‌های داخلی از توانایی‌های خوبی برخوردار شده‌اند و آنان در حال حاضر، اقلام تجاری کشور را به صورت معیاری پروسس و بسته‌بندی می‌کنند. او در ادامه از برگزاری نمایشگاه مشترک تجاری افغانستان-هند استقبال کرد و گفت، از این طربق زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بین دو کشور بیش‌تر می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *