انتقاد شدید از تأخیر در معرفی والیان جدید

اطلاعات روز: انتقادها علیه حکومت وحدت ملی به دلیل تأخیر در معرفی والیان جدید افزایش یافته‌اند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان و شهروندان دیروز گفتند، برای بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی، رییس جمهور غنی و رییس اجرایی حکومت هرچه زودتر والیان جدید را معرفی کنند.

اما مسئولان ریاست اجرایی می‌گویند، برای معرفی والیان جدید، پس از بررسی نتایج کار هیأت دولتی که برای بررسی ولایت‌ها اعزام شده‌‌، تصمیم گرفته خواهد شد. جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرایی دیروز در کابل گفت، پس اعلام نتایج بررسی هیأت دولتی در چند ولایت، والی‌های جدید مقرر شده‌اند.

با گذشت حدود شش ماه از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، تنها والیان چند ولایت، از جمله هرات و قندوز مقرر شده‌اند. در همین حال، پیش‌تر گزارش شد که بین رییس جمهور و رییس اجرایی در زمینه‌ی انتخاب والیان جدید اختلاف نظر وجود دارد و به همین دلیل، معرفی آنان تا کنون به تأخیر انداخته شده است.

اما معاون سخنگوی ریاست اجرایی این اظهارات را رد کرد و گفت، مطابق مصوبه‌ی تشکیل حکومت وحدت ملی، قدرت بین دو رهبر پنجاه-پنجاه تقسیم می‌شود و کدام اختلاف نظری وجود ندارد. او در ادامه افزود، در برخی از موارد در انتخاب افراد بین رییس جمهور و رییس اجرایی نظرات متفاوتی وجود دارند که این یک امر طبیعی است.