ده نامزدوزیر قبل از سفر غنی و عبدالله به امریکا، معرفی می‌شوند

اطلاعات روز: ده نامزدوزیر قبل از سفر رییس جمهور و رییس اجرایی به امریکا، برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می‌شوند. این موضوع را دیروز یک منبع در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اطلاعات روز بیان کرد. قرار است اشرف غنی و عبدالله به تاریخ 24 مارچ به دعوت رسمی باراک اوباما، به واشنگتن سفر کنند.

رییس جمهور غنی در روز افتتاح سال پنجم و دور شانزدهم شواری ملی گفت، اعضای باقی‌مانده‌ی کابینه پس از انتخابات هیأت اداری مجلس نمایندگان معرفی می‌شوند. انتخابات هیأت اداری این مجلس هفته‌ی گذشته پایان یافت، ولی هنوز از معرفی اعضای باقی‌مانده‌ی کابینه خبری نیست.

اعضای مجلس نمایندگان دیروز گفتند، تأخیر در معرفی اعضای باقی‌‌مانده‌ی کابینه به مجلس غیرمنصفانه و نگران‌کننده است. با گذشت شش‌ماه از عمر حکومت وحدت ملی، هنوز کابینه تکمیل نشده است. در حال حاضر اکثر وزارت‌ها و هم‌چنان بانک مرکزی از سوی سرپرستان اداره می‌شوند.

نامزدوزیران در دور قبلی پس از فشارهای نهادهای مدنی و شورای ملی با 105 روز تأخیر به مجلس معرفی شدند. سپس نمایندگان مجلس تنها به هشت نامزدوزیر و نامزد ریاست امنیت ملی رای اعتماد دادند. اکنون 17 وزارت توسط سرپرستان اداره می‌شوند که این مسئله بر وضعیت حکومت‌داری، امنیت‌ و اقتصاد کشور تأثیر منفی گذاشته است.