هشدار نمایندگان مجلس از بحرانی شدن کشور

اطلاعات روز: شماری نمایندگان مجلس از وضعیت کنونی کشور به شدت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند، دولت در حالت وخیم قرار دارد. عبدالطیف پدرام، نماینده مردم بدخشان در مجلس دیروز هشدار داد، حکومت وحدت ملی در تمام ابعاد گرفتار فروپاشی شده است و ما باید روی بحران کنونی کشور بحث کنیم.

این عضو مجلس گفت که اعضای مجلس یک یا دو روز را برای بحث روی بررسی بحران کنونی کشور اختصاص دهد، تا برای حل مشکلات راه حل پیدا شود. در دو ماه اخیر گروگان‌گیری، ناامنی، فقر و بیکاری افزایش یافته است. ولی حکومت با گذشت حدود هفت ماه هنوز کابینه خود را تکمیل نتوانسته است.

ظهور داعش در کشور خطری دیگر است که شهروندان و اعضای مجلس را نگران کرده‌است. پس از نشر گزارش‌ها در مورد حضور داعش در ولایت‌های غزنی، زابل، قندوز، غزنی و سرپل، نمایندگان فراه نیز از حضور افراد داعش در ولایت شان خبر دادند و گفتند که این افراد مشغول ساخت سنگرهای شان هستند.

یک نماینده فراه در مجلس گفت، داعش در این ولایت مشغول ساخت سنگر و استحکامات جنگی است. به دنبال آن، حمیرا ایوبی، نماینده دیگر فراه گفت، داعش تلاش دارد این ولایت را تصرف کند و بعد فعالیت خود را در سراسر کشور گسترش دهد. شماری از فرماندهان طالبان نیز به داعش پیوسته‌اند.

با این وجود، شماری اعضای مجلس از رییس جمهور انتقاد کرده و می‌گویند که رییس جمهور با موضع‌گیری غیرمسئولانه افغانستان را دچار بحران جدید می‌کند. خالد پشتون نماینده قندهار در مجلس گفت، با توجه به مشکلاتی کنونی، هیچ ضرورتی نبود که حکومت در حمایت از جنگ عربستان سعودی در یمن اعلام حمایت کند.

به دنبال آن، رمضان بشردوست عضو دیگر مجلس گفت، در حال حاضر همه چیز در کشور از هم پاشیده و بر ضد منافع ملی در حرکت است. او در ادامه، رییس جمهور و رییس اجرایی را به ظاهر نمایی متهم کرد و گفت، افغانستان نمایشگاه لباس نیست، بلکه مردم این سرزمین گرسنه اند و به نان نیاز دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *