152 شورشی در عملیات نظامی ارتش کشته و زخمی شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع می‌گوید که در عملیات ارتش در شماری از ولایت‌‌های کشور، 93 شورشی طالب کشته و 59 تن دیگرشان زخمی شده‌اند. در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر رسانه‌های این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاده شده، آمده است که این عملیات پاک‌سازی در روز گذشته راه‌اندازی شده است.

این عملیات در مربوطات ولایت‌های لغمان، میدان‌وردک، قندوز، هلمند، کنر، غزنی ارزگان و بدخشان راه‌اندازی شده است. بر اساس خبرنامه، در این عملیات 33 حلقه ماین نیز از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثا شده‌اند. این ماین‌ها به تازگی از سوی شورشیان طالب برای اعمال تخریبی و تروریستی کارگذاری شده بودند.

با خنثاسازی این ماین‌ها، از چندین حمله‌ی تروریستی در کشور جلوگیری شده است. در ادامه‌ی خبرنامه‌ی وزارت دفاع آمده است، بر اثر شلیک سلاح‌های ثقیل دشمن در 24 ساعت گذشته، 9 تن از منسوبان اردوی ملی در نقاط مختلف کشور کشته شده‌اند. نیروهای امنیتی در حال حاضر در سراسر کشور به تنهایی در حال نبرد با شورشیان اند.

کشف مقدار هنگفت مواد انفجاری

وزارت داخله دیروز از کشف 1700 کیلوگرام مواد انفجاری از چندین ولایت خبر داد. این وزارت با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد، این مقدار مواد انفجاری هم‌زمان با راه‌اندازی عملیات پاک‌سازی نیروهای امنیتی، از ولایت‌های هرات، خوست، میدان‌وردک، هلمند، سرپل، قندوز، تخار، فاریاب و جوزجان کشف و خنثا شده‌اند. بر اساس خبرنامه‌ی این وزارت، نیروهای پولیس در یک اقدام دیگر، سه حلقه ماین از مربوطات ولایت‌های کابل و فاریاب کشف و خنثا کرده‌اند.