هزاران خانواده‌ی قندوزی مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند

اطلاعات روز: از اثر گسترش درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در ولایت قندوز، هزاران خانواده مجبور به ترک خانه‌های‌شان شد‌ند. درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در برخی از ولسوالی قندوز از ده روز بدین‌سو ادامه دارد.

مقام‌های محلی ولایت قندوز می‌گویند که بر اثر افزایش درگیری در این ولایت، بیش از 4600 خانواده‌ خانه‌های‌شان را ترک گفته و به مناطق امن پناه برده‌اند. به گفته‌ی مقام‌های این ولایت، این افراد از ولسوالی‌های امام صاحب، چهاردره و قلعه‌ی زال هستند که در چند روز اخیر درگیری شدیدی در این مناطق جریان دارد.

گفته می‌شود که بیش‌تر آواره‌‌ها به شهر قندوز آمده و شماری از آن‌ها در مناطق امنِ نزدیک به ولسوالی‌های خود پناه برده‌اند. رییس اداره‌ی مهاجران ولایت قندوز گفته است، در روزهای اخیر بیش از 4000 درخواست کمک از سوی این افراد در ریاست امور مهاجران این ولایت به ثبت رسیده‌اند.

سه روز پیش نیروهای امنیتی اعلام کرد‌ند که باشندگان این مناطق خانه‌های‌شان را ترک بگویند و به مناطق امن‌تر بروند. به گفته‌ی باشندگان محل، درگیری در مناطقی از ولسوالی‌های امام صاحب و چهاردره تا کنون جریان دارد و گفته می‌شود که ممکن است در روزهای آینده شمار آواره‌‌های ناشی از جنگ در این مناطق افزایش یابد.

از سویی هم، دیروز وزارت دفاع اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در ولسوالی امام صاحب 15 شورشی کشته و 5 تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ی این وزارت، چندین قریه‌ی ولسوالی امام صاحب از وجود شورشیان پاک‌سازی شده‌اند.