Amrullah Saleh

ارگ باید گلوی افغانستان باشد :

امروز رییس جمهور محمد اشرف غنی با ملت افغانستان هم‌صدا شد و پیام واضح به پاکستان فرستاد. این هم‌صدایی ملت و دولت به قوت ملی ما می‌افزاید. رییس جمهور با درک این مسئله که با ادامه سکوت همه اعتبارات سیاسی‌اش فرو خواهد ریخت پاکستان را با یک پرسش عاطفی زیر فشار بیشتر سیاسی و اخلاقی قرار داد. او گفت اگر عاملین قتل عام در شهر‌های پاکستان مصروف شورا سازی و جلسه در شهرهای ما باشند پاکستانی‌ها چه احساسی خواهند داشت. دشمنی یا دوستی ؟

من و همه دوستانم در روند سبز افغانستان (رسا) ازین موقف واضح ارگ استقبال می‌نماییم. صلح نیاز ملی و همه‌ی ماست ولی صلح از راه تضرع و هویت تراشی به دشمن بدست نمی‌آید. وضاحت در دشمن شناسی گام مهمی در ایجاد روحیه‌ی رزمی و ملی در صفوف قوای مسلح کشور است. حضور علنی رهبری طالبان و طراحان قتل عام افغان‌ها در شهر‌های پاکستان مسئله‌یی است که خطوط و مرز‌های سیاسی بین افغان‌ها را از هم می‌پاشاند و همه را در محور یک هدف یعنی شکست دشمن بسیج می‌سازد. در این شرایط و لحظات حساس که ترور و طالب از همه‌ی ملت ما قربانی می‌گیرد نیاز است که از نیرو‌های دفاعی و امنیتی ما حمایت همه جانبه نماییم.

منافع ملی مردم افغانستان حکم می‌کند که دولت افغانستان لقب امیرالمومنین را بر یک قاتل، مزدور و خون آشام تحت هیچ فشار و شرایطی به‌رسمیت نشناخته و تا زمانی‌که “داملا منصور” این لقب را دارد از مذاکره با او ابا ورزد. لقب امیرالمومنین تراوش ذهن افسران استخباراتی پاکستان و مردم افغانستان حاضر اند بخاطر زدودن این بدعت از موقف دولت خویش حمایت نمایند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *