Kabul Taxi

متفكر ناكام شد!

تازه‌ترين نظرسنجي طلوع نشان مي‌دهد كه متفكر دوم جهان و نويسنده كتاب ‘دولت‌هاي ناكام’ خود پس از چهارمين بار در كم‌تر از يك سال، در آزمون مردمي ناكامي ماند.
٨١ درصد شهروندان كشور از غني ناراضي و از حكومتش شكايت دارد.
با اين شكست‌هاي مدام و مفتضحانه كه غني تا هنوز خورده آيا رسوايي ديگري هم مانده تا غني انجامش دهد؟
آيا شهروندان راضي به صف ‘مخالفان سياسي’ و ‘برادران ناراضي’ مي‌پيوندد؟
آن‌هاي كه پاي سالم دارند و از انفجار جان سالم بدر برده اند حالا از مرزهاي كشور خارج شده و فرار كرده‌اند. مهاجرين كه كشتي شان شكسته در عمق درياها غرق شده‌اند و آن‌عده مهاجريني بد اقبال كه كشتي شان سوراغ شده، رويي سينه اقيانوس آرام دست و پا مي‌زنند، نا آرامي مي‌كنند. بدرود مي‌گويند. چشم به آسمان دوخته اند و پيش از فرو رفتن در اعماق، چشم‌هاي شان را آب گرفته و اشك مي‌ريزند. آن‌هاي كه اندك پولي در جيب دارند، صف طويل در پشت دروازه رياست پاسپورت بسته اند و سفارت به سفارت مي‌روند. با اين حساب، آيا كسي هم مانده تا از تا از غني و عبدالله رضايت نشان دهد؟
فاصله ميان دولت و ملت بيشتر از حفره شاه شهيد است
مطابق به اين نظر سنجي و شواهد فراوان ديگر، غني تنها ‘رييس جمهور منتخب’ خويش در جهان است. معناي و مصداق اين نظر سنجي اين است كه غني صرفاً حاكم خود و رييس جمهور چند مامور ارگ است و بس.
شكايت مي‌كنيد كه چرا غني و عبدالله در ميان مردم سخنراني نمي‌كند و پاسخ نمي‌دهد. براي كي و از چه چيزي سخن بگويند؟ اگر مراد تان مردم است كه ٨١ درصد شان با حكومت نيست. در غيبت مردم غني آن‌قدر جرات هم ندارد كه ميان برادران ناراضي‌اش برود سخن بگويد.
قابل توجه استاد دانش و استاد محقق:
بيشترين ناراضايتي را مردم مناطق مركزي نشان داده است. براي خوشنودي اين مردم كاري بدهيد و دل آن‌ها را بدست بياوريد. اگرنه قار مردم قار خدايه!

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *