Abdullah Watandar

متحدین جنرال، عکس شلیک می‌کنند

یک وقتی از همکاری و اتحاد عطا محمد نور، محمد محقق و جنرال دوستم برای مبارزه با طالبان سخن‌ها گفته می‌شد. می‌گفتند که سه مرد قدرت‌مند شمال، تعهد کرده‌اند که باهم در مقابل طالبان استادگی کنند، و مردم را از بلای تروریسم، رهایی بخشند.

جنرال دوستم رفت و مبارزه‌اش در مقابل طالبان را شروع کرد. گرچند تعداد زیادی ابراز تردید می‌کردند، اما اینک روشن شده است که ایشان مشغول جنگ هستند، توانسته‌اند در عمل کاری بکنند، و در دل‌های بسیار، عشق کاشته‌اند و شاید هم نفرت. ولی دوستم، جایگاهش در مقابل دشمن را، روشن و شرافت‌مندانه، اعلان کرده است.

آقای عطا محمد نور، هم زمان با شروع پیکار دوستم، شروع کرد به پخش و نشر تصویر در فسبوک. به کابل آمد، و پیکار ملاقات آدم‌های افغانی و خارجی را به راه انداخت. از این ملاقات‌های بی شمار عکس گرفت، و در فسبوک نشر شان کرد.

همین طور، با شروع پیکار دوستم، محمد محقق به ایران رفت، و شروع کرد به ملاقات آدم‌های خارجی و افغانی و بازدید از شهر «مقدس». ایشان آن قدر عکس ملاقات از ایران شلیک کردند/ می‌کنند که فرصت خواندن اخبار با ارزش مقاومت دوستم را از آدم می‌گیرد.

باز هم خانه محقق آباد که حد اقل مثل آقای نور، برای هوادارانش دستور بدنام کردن دوستم و مقاومتش را نداده است. این هم نوعی پیشرفت است!

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *