etilaatroz

کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث: بی‎جاشدگان قندوز را فردا به جاهای مناسب انتقال می‌دهیم

اطلاعات روز: کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث، در نشست امروز خویش فیصله نموده است که سر از روز سه شنبه، بی‌جاشدگان ولایت قندوز را که جایی برای بود و باش در کابل ندارند، در بلاک‌های مربوط به وزارت «سرحدات، اقوام و قبایل» در دشت پدوله انتقال دهند.

ویس احمد برمک که ریاست این نشست را بر عهده داشت، اعلام کرد که هم‌زمان با انتقال بی‌جاشدگان، مواد غذایی و سایر مواد مورد نیاز به این بی‌جاشدگان توزیع می‌شود.

برمک افزود که حق اولویت برای زنان داده می‌شود که سرپرست خانواده‌های شان هستند و سپس کسانی که با مشکلات جدی بی‌سرپناهی روبه‌رو هستند اسکان داده می‌شوند.

هم‌چنان در این نشست فیصله شده است تا هیئتی متشکل از مسئولان وزارت‌های داخله، صحت عامه، امور زنان، احیا و انکشاف دهات، تحت ریاست فضل احمد عظیمی؛ معین پلان و انسجام وزارت مهاجرین و با حضور نهاد‌های جامعه مدنی و مؤسسات بین‌المللی از روند انتقال و جابه‌جایی بی‌جاشدگان و توزیع کمک‌های عاجل برای آنان نظارت نمایند.

برمک هم‌چنان از مؤسسات ملی و بین‎المللی خواست تا مواد غذایی و مورد نیاز این خانواده‌ها را در اختیار آنان قرار داده و توزیع نمایند.

جنگ چهارده روزه قندوز، دست‌کم 20 هزار خانواده را از خانه‌های شان بی‌جا و به ولایت‌های هم‌جوار قندو و حتا کابل آواره کرد.

گفته می‌شود که تاکنون هیچ نوع کمک به این بی‌جا شدگان که سخت نیاز مند کمک هستند، صورت نگرفته است.