امریکا برای اپوزیسیون سوریه از هوا مهمات پرتاب کرد

امریکا برای اپوزیسیون سوریه از هوا مهمات پرتاب کرد

اطلاعات روز: سخن‌گوی فرماندهی نیروهای امریکایی در خاورمیانه اعلام کرده که ایالات متحده امریکا، به روز یک‌شنبه، از هوا مهمات برای جنگ‌جویان اپوزیسیون سوریه که با گروه داعش در حال نبرد هستند، پرتاب کرده است.

به نقل از سایت فارسی العربیه، کلنل پاتریک رایدر، به روز دوشنبه این خبر را اعلام کرده است.

وی گفته: «این عملیات هوایی موفق، مهماتی برای مجموعه‌هایی سوری فراهم آورد که مسئولان‌شان از سوی ایالات متحده شناسایی و انتخاب شده‌اند.»

هم‌چنان شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داده است که اردوی امریکا شبانه 50 تُن مهمات را برای گروه‌های شورشی در شمال سوریه تحویل داده است که اکثر آن سلاح خفیفه بوده و در 112 بسته می‌باشد.

در همین حال، ابومغاذ، سخن‌گوی «جبهه انقلابیون الرقه» در سوریه گفته که امریکا به گروهای مسلح اپوزیسیون دولت بشار اسد خبر داد که اسلحه جدید در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. این اقدام برای حمایت گروه‌های مخالف دولت اسد است که برای بیرون راندن نظامیان داعش از شهر رقه در حال نبرد هستند.

وی گفته است: «با آمریکایی‌ها تشکیل جلسه دادیم و بر سر این موضوع توافق شد. آن‌ها به ماگفتند که اسلحه جدیدی در راه است.»

طیاره‌های باری c-17 امریکایی درحالی‌که با جت‌های جنگی حمایت می‌شدند، این مهمات را در ولایت حسکه، در شمال سوریه، برای اپوزیسیون سوریه پرتاب کرده است.

امریکا چند روز قبل اعلام کرده بود که روسیه به بهانه حمله بر نیروهای داعش، مخالفان بشار اسد را نیز مورد هدف قرار داده است.

گفته می‌شود پس از حمله نظامی روسیه بر مواضع نیروهای تروریستی داعش در خاک سوریه، سیاست‌های باراک اوباما، رییس جمهور امریکا، در رابطه به بحران سوریه با تغییراتی روبه‌رو شده است.