وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌ای دولت وزیری را به سمت سخن‌گوی این وزارت معرفی کرده است.در سیزده سال گذشته، جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی این وزارت بود.

وجود فساد در قراردادهای لوژستیکی وزارت دفاع

اطلاعات روز: کار هيئت بررسی قراردادهای لوژ‍ستيكی وزارت دفاع روز دوشنبه، پس از پنج ماه كار، تکمیل و به ریاست جمهوری فرستاده شده است.

دفتر سخن‌گوی ریاست جمهوری با نشر خبر نامه‌ای گفته است که درگزارش این هیئت، موجودیت فساد  به صورت ریشه‌ای تحلیل و تثبیت شده و این هیئت پیشنهادهای مشخص شان را در زمینه‌ی چه‌گونگی مبارزه با فساد ارائه نموده است.
به نقل از خبرنامه، حمیدالله فاروقی، رییس این هیئت گفته است که عده‌ای از متخصصان روی این گزارش برای مدت پنج و نیم ماه کار کرده‌اند.
رییس جمهور غنی نیز روز دوشنبه با این هیئت دیدار نموده و گفته است، پس از مطالعه‌ی این گزارش در مشوره با هیئت بررسی قرار دادهای وزارت دفاع، آن را جنبه عملی خواهد بخشید.

در خبرنامه آمده که رییس جمهورغنی تأکید نموده که این گزارش نشان می‌دهد، مبارزه دولت افغانستان با فساد، لفظی نبوده بلکه عملی می‌باشد.
پیش از این نیز گزارش‌هایی مبنی بر وجود فساد در قراردادهای لوژستیکی وزارت دفاع نشر شده بود. این هیئت نیز گفته، یافته‌های شان نشان می‌دهند که در قرار دادهای مواد سوختی این وزارت میلیون‌ها دالر حیف و میل شده است.