غنی: پاکستان از 14 سال تاکنون در یک جنگ اعلام ناشده علیه افغانستان قرار دارد

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی می‌گوید که پاکستان از ۱۴ سال بدین‌سو و به باور اغلب حتا از ۴۰ سال به این طرف، در یک جنگ اعلام ناشده علیه افغانستان قرار دارد.
ارگ با نشر خبرنامه‌ای گفته است که رییس جمهور این حرف را روز پنج‌شنبه طی سخنرانی در «بنیاد پژوهشی کوبر» در شهر برلین آلمان بیان کرده است.
آقای غنی هم‌چنان گفته «خواست مردم افغانستان بعد از اکسیجن، صلح است، اما صلح ذلت‌بار را هیچ‌گاهی قبول ندارند و فصل‌های اول و دوم قانون اساسی افغانستان از بنیادی‌ترین خطوطی است که در روی آن بحثی صورت نخواهد گرفت.»
آقای غنی در نشستی که اکثر شرکت کنندگان آن مقام‌های ارشد حکومت و پارلمان آلمان بودند، در مورد مسایل مختلف از جمله چه‌گونگی مبارزه با تروریسم، تهدید‌های مشترک، وضعیت مهاجران افغان در اروپا، پروسه صلح و مسایل اقتصادی صحبت کرده است.
رییس جمهور سال گذشته را سال سختی برای افغانستان عنوان کرده و گفته است که سال گذشته طالبان و حامیان شان می‌خواستند که افغانستان را به دو جغرافیای سیاسی تقسیم کنند و ما را مجبور کنند که به یک صلح ذلت‌بار تن دهیم. او گفته که تلاش ما برای جلوگیری از به‌وجود آوردن چنین وضعیتی بود و ما اجازه ندادیم دشمن به این هدف برسد.
غنی افزوده که افغانستان در این راستا قربانی‌های زیادی داد ولی «این قربانی‌ها قیمت وطن دوستی‌ای است که نیروهای امنیتی و دفاعی ما به آن پرداخته‌اند که ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم.»
او در عرصه‌ اقتصادی با اشاره به پروژه‌های اقتصادی که از مسیر افغانستان می‌گذرد و آسیای مرکزی را به آسیای جنوبی وصل می‌کند گفته که این پروژه‌ها اکنون از مرحله پلان‌گذاری به مرحله تطبیق رسیده است.
در این نشست آقای غنی در مورد بحران مهاجرت که از سال جاری خورشیدی به‌صورت سیل‌آسا شروع شد، نیز سخن گفت.
او گفته که اکثریت مردم افغانستان می‌خواهند در کشور شان باقی بمانند و حکومت با همکاران بین‌المللی در تلاش اند تا زمینه‌های ماندن آنان را در افغانستان فراهم کنند تا افغان‌ها نیاز به بیرون رفتن از کشور را حس نکنند.
وی افزوده که افغانستان به تنهایی این کار را انجام داده نمی‌تواند زیرا گروه‌های جرمی، در تبانی با شبکه‌های قاچاق‌بر و تروریست به‌خاطر قاچاق انسان در بیرون از افغانستان فعالیت می‌کنند.
بنیاد کوبر از مهم‌ترین نهاد‌های علمی و پژوهشی آلمان است که در گذشته نیز میزبان شخصیت‌های برجسته‌ای جهان بوده است.

دیدگاه‌های شما
  1. هند دوست صادق و راستگار افغانستان است قرن ها با دولت و مردم افغانستان رابطه نیک دارد کمک های نهایت ارزنده در همه بخش ها بویژه ساختمان تعلیم و تربیه طبی افراد ملکی و نظامی سیاسی در شرایط سخت مارا کمک ارزنده کرده
    هند یگانه کشوریست نسبت به همه کشور های جهان شناخت دقیق از سیاست های دو روی فربینده حکومت پنجابی پاکستان دارد چل و نیرنک افراد نظامی و ملکی های پنجابی پلید پاکستان خوبتر میداند دوست راستکار و صادق مردم و دولت افغانستان بود اکثریت مطلق مردم شریف افغانستان نهایت از دوستی و صداقت دولت و مردم هند خرسندهستند. چند اجینت محدود فاشیست انگشت شمار مزدور غلام پنجابی شناخته شده هستند که از پاکستان سال ها معاش اجینتی دریافت میکنند و دگری یا شهادت نامه غلامی ارثی دارند در بین مردم جا ندارد و حکومت فعلی چهره کثیف شان را شناخته دست شان را کار گرفته در تلویزون هابعضی اوقات به نفع پنجابی صحبت میکند به هیچ وجه نمایندگی از مردم افغانستان نمیکند مردم از ایشان نفرت دارند چون مزدور و اجینت و بی هویت هستند
    از تمام بزرگان و نخبگان و نوسیندگان سیاسیت مدران دولت دانشمندان هند تقاضا میداریم در سایت های آزاد هر روز سیاست های شیطانی پلید نظامی و ملکی پنجابی پاکستانی را در موردافغانستان بما روشنی اندازد مردم ما و جوانان ما تشنه نظریات مفید و سازنده شماست و علاقه مندی خاص و معلومات بیشتر در باره سیاست های فریبنده تخریب کننده پاکستان دارندواقعأ فوق العاده به نفع مردم و دولت ماست امید واریم توجه جدی مبذول دارید تااز نظریات نیک تان مستفید گردیم به امید دوستی و سر بلندی هند و افغانستان و نابودی پاکستان. حاجی صبور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *