عبدالله عبدالله و حامد کرزی پیرامون مسایل انتخابات صحبت کردند

د‌کتر عبدالله عبدالله، نامزد‌ احتمالى رياست جمهورى مي‌گويد که ‌روز جمعه با حامد کرزى، رييس جمهور ملاقات کرد و در مورد مسايل مربوط به انتخابات صحبت نمود. د‌کتر عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملى و نامزد احتمالى رياست جمهورى، دیروز در یک نشست خبری گفت: «ساعتى قبل دیداری داشتیم با جناب رییس جمهور افغانستان که این دیدار‌ بنا به تقاضای ما صورت گرفته بود».

وى افزود که دليل ملاقات با حامد کرزى رييس جمهور، صحبت در مورد مسايل مربوط به انتخابات بود. وی افزود: «در اين نشست‌ توقع مردم افغانستان را در جریان صحبت‌ها انعکاس دادیم و گفتیم که مردم افغانستان، توقع یک انتخابات شفاف و عادلانه را دارند و در این زمینه توقع‌ از حکومت افغانستان این است که از برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری حمایت کند و در تأمین امنیت انتخابات، هرآن‌چه که مربوط به حکومت می‌شود، توقع مردم افغانستان این است که باید حکومت انجام دهد».

د‌کتر عبدالله گفت که در اين ملاقات‌ تأکيد بر استقلاليت کميسيون انتخابات و کميسيون شکايت‌ها صورت گرفت و از هردو کميسيون خواسته شد که مطابق قانون عمل کنند. اين کانديد رياست جمهورى گفت: «به حامد کرزى، رييس جمهور‌ اطمينان داد‌م که ما راه تفاهم در باره‌ی مسايل ملى را باز مى‌گذاريم و در‌باره‌ی مسايل کلان ملى، در باره‌ی سلامت افغانستان و در باره‌ی سلامت انتخابات، هميشه حاضر به گفت‌وگو هستيم».

وى افزود که رييس جمهور‌ از اين مسايل استقبال کرد و اطمينان داد که او در حمايت هيچ‌يک از نامزدان قرار نخواهد داشت و حکومت‌ به صورت کامل در موضوع انتخابات بى‌طرف خواهد ماند. وی گفت که در اين ملاقات‌ وی را معاون اولش، انجنیر محمد خان و معاون دومش، محمد محقق نيز همراهى مي‌کردند. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *