Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive
اگر برق وصل شود، مردم و حکومت وصل می‌شوند؟

پس از 22 روز برق کابل وصل شد

اطلاعات روز: پس از 22 روز، برق وارداتی ازبکستان به کابل که در منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان قطع شده بود، شام روز دوشنبه وصل شد.
مسئولان در شرکت برق برشنا می‌گویند که پایه‌های تخریب شده در منطقه دند شهاب الدین ولایت بغلان بازسازی شده و فعلاً 400 میگاوات برق وارداتی ازبکستان به کابل توزیع شده است.
22 روز پیش مخالفان مسلح دو پایه برق را در دند شهاب الدین بغلان تخریب کردند و در این مدت کابل، پایتخت کشور، در تاریکی به سر می‌برد و نبود برق باشندگان کابل را با مشکلات جدی مواجه کرده بود.
میرویس عالمی، رییس تجارتی شرکت برشنا، دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با طلوع نیوز گفت که شرکت برشنا تمام پایه‌های تخریب شده را بازسازی کرده است.
در حالی که شرکت برشنا از بازسازی تمام پایه‌های تخریب شده خبر می‌دهد، جنرال مراد علی مراد، معاون رییس ستاد ارتش کشور روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت در ولایت بغلان شش پایه برق تخریب شده و راپورهای گزارش شده می‌رساند که مخالفان مسلح همین امروز یک پایه دیگر را نیز تخریب کرده‌اند.
باآن‌که قسمت‌های بیشتر کابل با برق وراداتی ازبکستان روشن شده است، اما شماری از باشندگان کابل در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که برق به خانه‌های شان نرسیده است.
رییس تجارتی شرکت برق برشنا اطمینان داد که برق کابل وصل شده و این موضوع مربوط به کمبود کلی برق و مرحله به مرحله توزیع شدن برق است.
آقای عالمی گفت شهر کابل در کل به 600 میگاوات برق نیاز دارد و برق وارداتی ازبکستان 400 میگاوات است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *