اطلاعات روز: وزارت داخله بریتانیا اعلام کرده است که با بهبود وضعیت امنیتی در کابل، اخراج شماری از پناهجویان افغان که به دلیل ناامنی در این کشور از مدتی به این طرف معلق بودند، دوباره به اجرا گذاشته میشود.
ترزا مای، وزیر داخله بریتانیا گفته است که با بهبود وضعیت امنیتی در کابل، پناهجویان اخراج شده میتوانند در این شهر زندگی کنند. پناهجویانی که اخراج میشوند اگر در کابل زندگی کنند، هیچ خطری آنان را تهدید نمیکند.
خانم ترزا مای افزوده که آنعده افغانهایی که از ولایتهای ناامن افغانستان به بریتانیا مهاجر شدهاند نیز اخراج خواهند شد و آنان نیز در کابل زندگی کنند.
دولت افغانستان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است، اما قبلاً خواستار جلوگیری اخراج اجباری پناهجویان افغان شده بود. پیش از این دولت افغانستان از دولت بریتانیا خواسته بود تا در زمینه پناهجویان زیر هجده سال افغان تجدید نظر کند.
افغانستان بعد از سوریه و عراق بیشترین آمار مهاجرت را در کشورهای اروپایی دارد. در جریان سال روان نیز هزاران پناهجوی افغان در بریتانیا درخواست پناهندگی داده که درخواست اکثر آنان رد شده است.
بریتانیا پناهجویان افغان را اخراج میکند
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه