Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive

حادثه‌ی ترافیکی در مُقُر غزنی 52 کشته و بیش از 70 زخمی برجا گذاشت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که صبح امروز در تصادم دو بس مسافربری با یک تانکر تیل در ولسوالی مقر این ولایت 52 مسافر کشته و بیش از 70 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
این حادثه حوالی ساعت شش صبح در شاهراه کابل_ قندهار در ساحه‌ی «بزگی» ولسوالی مقر رخ داده و گفته می‌شود که پس از برخورد دو بس مسافربری نوع 303 با یک تانکر تیل هردو موتر آتش گرفته و بیشتر مسافران از اثر آتش‌سوزی کشته و و یا زخمی شده‌اند.
وحیدالله، ولسوال مقر گفته است ممکن است شمار تلفات انسانی این رویداد افزایش یابد و به علت سوختگی بیش از حد اجساد، تشخیص هویت آنان مشکل است.
تاکنون علت این رویداد مشخص نیست اما شاهدان عینی علت وقوع این حاثه را سرعت بیش از حد موترها و بی‌احتیاطی راننده‌ها توصیف کرده‌اند.
ولسوال مقر گفته است که پس از آتش گرفتن موترها تانکرهای آب ارتش ملی برای خاموش کردن آتش به محل رویداد رسیدند.
بازمحمد همت رییس شفاخانه‌ی غزنی گفته است که ۲۴ تن از زخمی‌های این رویداد به این شفاخانه منتقل شدند، اما به‌دلیل سوختگی شدید در این آن‌جا قابل درمان نبودند و به کابل فرستادند.
ارگ ریاست جمهور با نشر اعلامیه‌یی گفته است رییس‌جمهور از وقوع این حاثه ابراز تأسف کرده و به مسئولان محلی ولایت غزنی دستور داده که برای زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان این حادثه به‌صورت عاجل رسیدگی نمایند.