امنیت ملی: از حمله راکتی شبکه حقانی بالای ساختمان شورای ملی جلوگیری شد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی امروز (یک شنبه، 19 ثور) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که مأموران این اداره یک عضو شبکه حقانی را که قصد حمله راکتی بالای ساختمان شورای ملی را داشت، دستگیر کرده‌اند.
در خبرنامه آمده که مأموران امنیت ملی در یک عملیات مشترک با قطعه خاص 333 وزارت داخله، محمد اسماعیل مشهور به کاکا یک عضو شکبه تروریستی حقانی را که قصد داشت با استفاده از دو فیر مرمی راکت BM12 حملاتی را بالای ساختمان مجلس انجام دهد، از مربوطات روستای علم خان ولسوالی موسهی کابل بازداشت کرده‌اند.
خبرنامه افزوده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به مردم اطمینان می‌دهند که در سرکوب نمودن دشمنان شان از هیچ کوشش دریغ نخواهند کرد تا مردم در فضای امن زندگی کنند.
ماه گذشته نیز چهار راکت بر ساختمان شورای ملی اصابت کرد که به دنبال آن وزارت داخله وظیفه آمر سیزدم امنیتی پولیس را به تعلیق درآورد. این حمله تلفاتی درپی نداشت.
ساختمان جدید شورای ملی در ساحه درالامان کابل موقیت دارد.
در ماه سرطان سال گشته هشت مهاجم انتحاری بر ساختمان سابق مجلس نمایندگان حمله کردند که بعد از حدود دو ساعت درگیری با کشته شدن تمام مهاجمان پایان یافت. در این درگیری به نمایندگان مجلس آسیب نرسید اما یک کودک و یک زن کشته و 31 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.