عبدالله‌عبدالله: زمانی در مبارزه علیه تروریسم موفق می‌شویم که تروریسم خوب و بد وجود نداشته باشد

اطلاعات روز: عبدالله‌عبدالله، رییس اجراییه قبل از ظهر امروز در دیدار با فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه در کابل از موفقیت‌های حکومت در مبارزه با طالبان٬‌ داعش و القاعده در افغانستان خبر داده و گفته که در مبارزه علیه تروریسم زمانی به موفقیت و کامیابی دست می‌یابیم که تروریسم خوب و بد وجود نداشته باشد.
آقای عبدالله با اشاره به تهدیدهای امنیتی٬ تروریسم را تهدید مشترک برای افغانستان و ترکیه خوانده و بر مبارزه‌ی مشترک با این پدیده تأکید کرده است.
دفتر مطبوعات ریاست اجراییه با نشر خبرنامه‌یی گفته است که آقای عبدالله در این دیدار به تفصیل در مورد وضعیت سیاسی٬ امنیتی٬‌ روابط منطقه‌یی افغانستان٬ به‌ویژه کارشکنی‌ها و تخلفات پاکستان در مبارزه با تروریسم و فرصت‌ها و چالش‌ها در این منطقه صحبت کرده است.
فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه در این دیدار گفته است که کشورش به حضور و کمک‌های خویش در افغانستان ادامه می‌دهد و ابراز امیدواری کرده که این سفر در تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور مؤثر واقع شود.
آقای ایشیک افزوده که ترکیه از استقرار صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و پیروزی افغانستان در مبارزه با تروریسم پیروزی ترکیه است.
خبرنامه افزوده که وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر حمایت کشورش از مبارزه علیه تروریسم در افغانستان بر بهبود روابط منطقه‌یی افغانستان با همسایگان و حل مشکلات از طریق مذاکره تأکید کرده است.
آقای ایشیک همچنان تأکید کرده که افغانستان از مشکلات و دشواری‌هایش سربلند بیرون می‌آید و ترکیه در پهلوی همکاری‌، به حمایت همیشگی‌اش از داعیه‌ی افغانستان در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهد.