ولسوالی شیندند ولایت هرات به پنج ولسوالی تقسیم می‌شود

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی در جلسه‌ی امروز خود فیصله نمود تا ولسوالی درجه اول شیندند هرات با حفظ ولسوالی شیندند، به چهار واحد اداری دیگر تقسیم شود.
در اعلامیه‌یی که ارگ ریاست‌جمهوری منتشر کرده آمده است که شورای امنیت ملی به استناد گزارش اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی، چگونگی بررسی انقسام ولسوالی درجه اول شیندند را با حفظ ولسوالی شیندند و چهار واحد اداری جدیدالتاسیس به‌نام‌های «زیر کوه»، «پشت کوه»، «زوال» و «کوه زور» از بودجه‌ی اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی مورد تایید قرار داده است. این شورا به‌منظور ارائه‌ی خدمات لازم به ارگان‌های مربوطه هدایت داده است.
در همین‌حال شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در تماس به اطلاعات روز گفت چون شیندند هم از نظر مساحت کلان است و هم ناامن می‌باشد، رییس‌جمهور غنی در سفر دومش به ولسوالی شیندند به مردم هرات وعده داده بود که این ولسوالی به چند واحد اداری دیگر تقسیم شود.
آقای غنی گفته بود طی دو هفته کار ولسوالی شیندند را که به چند واحد اداری تقسیم شود، شروع می‌کند. در جلسه‌ی امروز شورای امنیت اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی طرح انقسام شیندند را به جلسه ارائه کرد که از سوی شورای امنیت تایید شده است.
شیندند بزرگ‌ترین ولسوالی ولایت هرات است که جمعیت آن حدود 600 هزار نفر تخمین شده است. این ولسوالی در 120 کیلومتری جنوب شهر هرات به‌دلیل وجود میدان هوایی نظامی شیندند و قوماندانی قوای هوایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.