رییس‌جمهور: در نشست بروکسل از دست‌آوردها به جامعه‌ی جهانی می‌گوییم

اطلاعات روز: رییس‌جمهور در افتتاحیه‌ی نشست ویژه‌ی بورد مشترک نظارت و انسجام گفت که در نشست بروکسل حکومت از دست‌آوردهایش در زمینه‌ی کنترل فساد و تطبیق اصلاحات با جامعه‌ی جهانی سخن خواهد گفت.
نشست ویژه‌ی بورد مشترک نظارت و اسنجام صبح امروز (یک‌شنبه، 14 سنبله) با حضور رییس‌جمهور غنی، مقامات بلندپایه حکومت افغانستان، نمایندگان کشورهای کمک‌کننده و مؤسسات خارجی جهت آمادگی برای نشست بروکسل در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد.
رییس‌جمهور غنی ضمن تاکید مبارزه در برابر فساد گفت: «هدف ما کنترل فساد است، اکنون در ادارات تسلسل ایجادشده و روی تطبیق اصلاحات کار به‌شدت جریان دارد، و نیز ما در نشست بروکسل دست‌آوردهای حکومت را در این زمینه به جامعه‌ی جهانی ارایه خواهیم کرد.»
آقای غنی افزود به مردم تعهد نمودیم تا فساد اداری را که ارزش‌های معنوی ما را به خطر مواجه ساخته، محو کنیم.
غنی گفت: «ما برای مردم وعده داده بودیم که به نسل بعدی زمینه‌ی کار و تحصیل را مساعد نموده و امنیت و ثبات را تأمین می‌نماییم.»
او یادآورد شد که در افغانستان ۳۹ فیصد مردم پایین‌تر از خط فقر جهانی زندگی می‌کنند و هنوز زمینه‌ی مساعد زندگی برای مردم وجود ندارد. یک میلیون بیجاشده‌ی داخلی وجود دارد که داشته‌های شان به‌اثر عوامل گوناگون همانند، جنگ، حوادث طبیعی و منازعه از بین رفته و آن‌ها عواید نیز ندارند.
رییس‌جمهور بر مبارزه‌ی جدی علیه تروریسم تأکید کرد و گفت تروریسم نباید بهانه و مانع آوردن اصلاحات گردد. او خاطرنشان کرد که ثبات، اصلاحات و حاکمیت قانون برای ما اصل است و اصلاحات در سکتور عدلی و قضایی یکی از اولویت‌های حکومت است.
آقای غنی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها گفت که سکتور خصوصی در بخش‌های مختلف کارکرده و تاجران و سرمایه‌گذاران ما در ابعاد گوناگون سرمایه‌گذاری کردند و حکومت از این حیث با کشورهای منطقه ارتباطات خوبی را تأمین کرده‌است.
او افزود که پروژه‌های بزرگ اقتصادی در کشور افتتاح شده و به‌زودی پروژه‌های دیگر اقتصادی نیز افتتاح و به‌ بهره برداری خواهد رسید.
رییس‌جمهور به مردم کشور اطمینان داد که افغانستان به صلح، ثبات و آینده‌ی درخشان خواهد رسید.
از سوی هم آقای غنی گفت: «بدبختانه ما اقتصاد فاسد را به‌میراث گرفتیم، اما با آن‌هم می‌خواهیم زندگی مردم فقیر خود را تغییر دهیم. او تأکید کرد که من می‌خواهم دولتی را به‌نسل آینده به‌میراث بگذارم که کارهای مهم آن انجام شده باشد.»
به گفته‌ی او، حکومت وحدت ملی میراث‌دار دولتی است که هماهنگی و انسجام در آن وجود نداشت.
نشست بروکسل که قرار است تا یک ماه دیگر برگزار شود، در آن نمایند‌گان ۷۰ کشور و ۳۰ نهاد جهانی شرکت خواهند کرد و از جانب افغانستان رییس‌جمهور و رییس اجراییه در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
قرار است رهبران حکومت وحدت ملی در این نشست گزارشی از چگونگی تطبیق برنامه‌های اصلاحی وعده داده شده‌ی شان را ارایه کنند تا کشورهای کمک کننده کمک‌های شان را در بخش ملکی به افغانستان ادامه دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *