بنیاد احمد شاه مسعود: از گذشت‌وگذار کاروان‌های مسلح در «هفته‌ی شهید» جلوگیری شود

اطلاعات روز: بنیاد شهید احمد شاه مسعود گفته است کاروان‌های مسلحی که در «هفته‌ی شهید» در جاده‌ها گشت‌وگذار می‌کنند و باعث اذیت و آزار مردم می‌شوند، مربوط این بنیاد نیستند و باید پولیس مانع آن‌ها شود.
احمد ولی مسعود، رییس بنیاد شهید احمد شاه مسعود در آستانه‌ی فرا رسیدن سالگرد شهادت احمد شاه مسعود از جوانان طرفدار مسعود خواسته است که از گشت‌وگذار مسلحانه و گروهی بدون جهت در سطح شهر کابل خود‌داری کنند.
آقای مسعود امروز در نشست خبری گفته است: «از کاروان‌هایی که در دو سه سال اخیر باعث آزار و اذیت مردم در سطح شهر کابل شده‌اند می‌خواهیم که به آرمان شهدا و به‌ویژه آرمان شهید مسعود احترام بگذارند و از گشت‌وگذار بدون جهت که سبب آزار و اذیت مردم می‌گردد خود داری کنند.»
آقای مسعود افزوده ریختن در جاده‌ها نمایش قدرت نیست بل نمایش قدرت در داشتن حس خدمت‌گذاری است تا از این طریق پیوند روحی و معنوی در بین مردم افغانستان ایجاد شود.
به گفته وی، افرادی که در پشت کاروان‌های گشت‌زنی مسلحانه در سطح شهر هستند در پی مخدوش ساختن چهره‌ی احمدشاه مسعود بوده و باید از این کار شان دست بردارند.
از سوی دیگر آقای مسعود گفته است که «هفته‌ی شهید» به تازگی از سوی کمیته‌ی دولتی بزرگداشت از این هفته به دلیل همدلی بیشتر میان مردم افغانستان به‌نام «هفته‌ی وحدت» تغییر نام داده شده است.
به گفته وی، کمیسیون دولتی بزرگداشت از «هفته وحدت» تمامی اقدامات امنیتی را روی دست می‌گیرند و نیازی نیست که جوانان از سلاح‌های دست داشته شان سوء استفاده کنند.
18 سنبله سالروز به شهادت رسیدن احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور است و در این روز در چند سال اخیر کاروان‌های مسلح در آستانه‌ی «هفته شهید»، در سطح شهر کابل به تیراندازی‌های بی‌مورد پرداخته‌اند که سبب کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان نیز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *