شروع دوباره‌ی پرتاب راکت از سوی پاکستان؛ وزارت خارجه برای سومین بار سفیر پاکستان را احضار کرد

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی کشور برای سومین بار سفیر پاکستان مقیم کابل را به‌خاطر شروع دوباره‌ی پرتاپ راکت از سوی پاکستان بر خاک افغانستان احضار کرد.
این وزارت به روز دوشنبه، 9 حوت، با نشر خبرنامه‌یی گفته است که موسی عارفی، رییس شعبه‌ی اول سیاسی وزارت خارجه با سید ابرار حسین، سفیر پاکستان مقیم کابل دیدار کرده و در مورد ادامه‌ی انداخت راکت‌ها توسط نظامیان پاکستانی از آن سوی دیورند بالای مناطق ولسوالی‌های خاص کنر، دره شالی، سرکانو، دره نولی، شادی خیل و دره شونگری ولایت کنر معلومات ارایه کرده است.
به گفته‌ی وزارت خارجه در اثر پرتاب راکت از سوی نظامیان پاکستانی منازل مسکونی مردم عام تخریب گردیده و چهار کودک کشته شده‌اند.
همچنان آقای عارفی در مورد عبور یک بال هلیکوپتر نظامی پاکستانی از خط دیورند و گزمه‌ی آن بالای ساحات لکه تیگی، دره شالی، مایا سرو و وچه ژوره ولسوالی خاص کنر به سفیر پاکستان معلومات داده و از او خواسته است تا اعتراض شدید افغانستان را به مقامات پاکستان برساند.
رییس شعبه‌ی اول سیاسی وزارت خارجه همچنان در مورد آزار و اذیت و اخراج مهاجرین افغان به شکل اجباری برخلاف تمامی تعهدات سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و UNHCR، و مسدود بودن دروازه‌های تورخم و چمن نگرانی افغانستان را مطرح کرده است.
وزارت خارجه پس از آن سفیر پاکستان را احضار می‌کند که به دنبال وقوع چندین حمله‌ی انتحاری اخیر در پاکستان، روابط دو کشور تیره شده است. پاکستان مدعی است که طراحان این حملات در خاک افغانستان پنهان شده‌اند. همچنان پاکستان مرز میان دو کشور را پس از آن بسته است و می‌گوید این کار را به دلایل امنیتی انجام داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *