مصاحبه‌ی رهبران حکومت وحدت ملی با نامزدان ریاست دبیر خانه‌ی کمیسیون انتخابات

اطلاعات روز: رییس جمهور محمد اشرف غنی، سرور دانش معاون وی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز با نامزدان پُست ریاست دبیر خانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات مصاحبه کردند.
ارگ با نشر اعلامیه‌یی گفته است که خواجه محمد عصامی، احمدالله ارچی‌وال، امام محمد وریماچ، عبدالرحیم داوود رحیمی، پوپل حبیبی، عبدالعزیز صمیم، احمدشاه زمان‌زی و سید جمال‌الدین صاحب‌زاده نامزدان پُست ریاست دبیر خانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات هستند که از هرکدام به‌صورت جداگانه مصاحبه گرفته شده است.
براساس ماده‌ی 22 قانون جدید انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف هستند تا از طریق یک روند شفاف، نامزدان واجد شرایط برای ریاست دبیر خانه‌ی خود را تشخیص و لیست آنان را جهت منظوری به ریاست جمهوری ارسال کنند.
ارگ ریاست جمهوری گفته است که به‌زودی یکی از این نامزدان بعد از ارزیابی‌های همه جانبه به ریاست دبیر خانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات تعیین و اعلام خواهد شد.
از میان نامزدان این پُست محمد رضا کاتب در سفر خارج از کشور بوده است.
رهبران حکومت وحدت ملی درحالی از این افراد مصاحبه می‌گیرند که پیشتر کمیسیون مستقل انتخابات سه نامزد را برای ریاست دبیر خانه‌ی خود به ریاست جمهوری معرفی کرده بود اما ریاست جمهوری خواهان معرفی نامزدان بیشتر برای این پُست شده بود.
رییس دبیر خانه‌ی کمیسیون انتخابات براساس قانون انتخابات، به توافق اکثریت اعضای کمیسیون به رییس جمهور پیشنهاد و بعد از منظوری ریاست جمهوری تعیین می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *