فارغان فولبرایت در دیدار با رییس‌جمهور: از دانش ما استفاده شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی صبح امروز با جوانانی که از طریق برنامه‌ی فولبرایت در دانشگاه‌های امریکا تحصیل کرده و اکنون به کشور برگشته‌اند، در ارگ دیدار کرد.
ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی نوشته است که در این دیدار دانش‌آموختگان برنامه‌ی فولبرایت گفتند که از دانش، تجارب و ظرفیت‌های آنان در بخش‌های مختلف به‌خاطر ترقی و رفا کشور استفاده شود. آنان همچنان برنامه‌ی کاریابی‌یی که از سوی اداره امور راه اندازی شده‌است، را مفید خوانده‌اند.
به گفته‌ی آنان، 500 تن از جوانان افغان به‌شمول 100 دختر، از طریقه بورسیه‌های تحصیلی فولبرایت در دانشگاه‌های مختلف امریکا تحصیل کرده‌اند. این دانش‌آموختگان گفته‌اند با تعهدی که در برابر مردم و کشور دارند، به‌منظور کار و خدمت، دوباره به افغانستان برگشته‌اند.
رییس‌جمهور غنی از تلاش آنان در راستای کسب علم و تعهد شان به کشور قدردانی کرده و گفته است که افغانستان بالای همه‌ی ما حق دارد که برای آن کار و خدمت کنیم و براساس کار، تلاش و کوشش ما، نسل کنونی و آینده‌ی ما می‌توانند صاحب زندگی آرام و مرفه شوند.
آقای غنی افزوده که ادارات دولتی در انحصار چند فرد نیست، هر افغان حق کار دارد و باید از طریق یک پروسه‌ی شفاف در بخش‌هایی که تخصص دارند، استخدام شود.
رییس‎جمهور همچنان در بخش‌هایی از صحبت‌اش گفته است که موقعیت آب و زمین افغانستان، فرصت‌هایی اند که در صورت مدیریت سالم آن‌ها، افغانستان می‌تواند به ثبات، رفاه و خودکافی برسد.
به گفته‌ی او، افغانسان در حال تبدیل شدن به مرکز بزرگ همکاری‌های منطقه‌یی، انتقال انرژی و تجارت آب می‌باشد که این کار به پلان‌گذاری زیربناها نیازمند است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *