دبیر کل ناتو: از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم

اطلاعات روز: ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان ناتو گفته است که این سازمان از صلحی که به رهبری خود افغان‌ها باشد، حمایت می‌کند.
دبیر کل ناتو روز پنج‌شنبه پس از نخستین نشست وزیران خارجه این سازمان با نمایندگان روسیه در سال جاری میلادی گفته است: «ما از پروسه صلح و آشتی حمایت می‎کنیم اما این پروسه باید به رهبری افغان‎ها و توسط خود افغان‎ها به پیش برده شود. رهبر و مالک این پروسه افغان‎ها باشند. ما از جست‌وجوی یک راه حل صلح‌آمیز و ختم خشونت‎ها در افغانستان حمایت می‎کنیم اما چنین یک پروسه باید توسط خود افغان‎ها رهبری شود. این پیام اصلی ناتو است.»
آقای استولتنبرگ همچنان بر آغاز روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان تأکید کرده است.
افغانستان از اظهارات دبیر کل ناتو استقبال کرده است. دواخان مینه‎پال، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور افغانستان گفته است که همکاری و حمایت شرکای بین‌المللی افغانستان در راستای تأمین صلح نیاز مبرم است.
آقای مینه‌پال افزوده: «تأمین صلح در کشور هدف اول حکومت افغانستان است، کمک و همکاری شرکای بین‌المللی ما با پروسه صلح ضروری و مهم است، ما از این اقدام و حمایت که آن را قبل از این نیز باخود داشتیم و حالا یک‌بار دیگر تجدید شده‎است، ستایش می‎کنیم.»
این در حالیست که قرار است مسکو تا دو هفته‌ی دیگر میزبان یک کنفرانس منطقه‌یی باحضور نمایندگان 12 کشور در باره صلح افغانستان باشد. گفته می‌شود که هیچ کشور عضو ناتو در نشست مسکو حضور نخواهد داشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *