رییس‌جمهور غنی عازم کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی شام روز شنبه در رأس یک هیأت عالی رتبه دولتی برای سفر رسمی عازم کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور شد.
ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته است که آقای غنی در جریان این سفر با سران و شماری از مقامات عالی رتبه کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و با آنان در مورد گسترش روابط میان افغانستان و کشورهای متذکره، بحث و تبادل نظر خواهد نمود.
خبرنامه افزوده که رییس‌جمهور را در این سفر، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، نرگس نهان نامزد وزیر وزارت معادن و پترولیم، امان الله غالب معین وزارت انرژی و آب، شاه زمان میوندی مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک و عبدالحمید هلمندی مشاور ارشد رییس‌جمهور، همراهی می‎کنند.
سفر آقای غنی به آسترالیا در حالی‌ست که بخشی از پناهجویان افغانستان در این کشور در روزهای آینده علیه حکومت آقای غنی و سیاست‌های حکومت وی تظاهرات خواهند کرد. براساس اعلامیه‌هایی که فعلان برگزارکننده‌ی این تظاهرات منتشر می‌کنند، تظاهرات مخصوصاً به گفته‌ی آن‌ها، علیه توافق دولت افغانستان با دولت آسترالیا بر سر اخراج پناهجویان است. اما شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری قبلاً گفته بود صحبت در مورد پناهجویان در آجندای سفر آقای غنی نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *