مرتضوی: شورای عالی صلح لغو نمی‌شود و بودجه نیز دارد

اطلاعات روز: شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری گزارش‌هایی مبنی بر لغو شورای عالی صلح و نبود بودجه در این نهاد را رد کرد.
قبلاً گزارش‌هایی منتشر شده بود که شورای عالی صلح بودجه در اختیار ندارد و همچنان حکومت مصمم به لغو این شورا است.
آقای مرتضوی امروز (یک‌شنبه، 13 حمله) در نشست خبری گفت: «لغو شورای عالی صلح در دستور کار حکومت افغانستان نیست. اولویت حکومت اعاده‌ی صلح در کشور است و پروسه‌ی صلح باید از طریق شورای عالی صورت گیرد.»
مرتضوی افزود که منابع مالی برای شورای عالی صلح وجود دارد و تغییراتی که در ساختار این نهاد آمده، باعث بالا رفتن ظرفیت آن می‌شود.
او در مورد کارایی شورای عالی صلح گفت: «شورای عالی صلح، کارايی داشته و توافق‌نامه‌یی که با حزب اسلامی صورت گرفت، محصول تلاش‌های شورای عالی صلح بود و در هفته‌ی آينده، بخشی از زندانيان حزب اسلامی آزاد می‌گردند.»
سرپرست دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری همچنان از نهايی شدن استراتژی شورای عالی صلح خبر داده گفت که با تدوين اين استراتژی، شورای عالی صلح بيشتر از گذشته نقش مؤثر خواهد داشت.
از سوی دیگر آقای مرتضوی گفت که براساس حکم رییس‌جمهور، اکرم اخپلواک، مشاور رییس‌جمهور در امور سیاسی با حفظ موقف فعلی به‌حیث رییس دارالانشا/دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح تعین شده است.
مرتضوی تأکید کرد که با آمدن اخپلواک در ساختار شورای عالی صلح، این شورا «جان تازه» می‌گیرد.
به گفته‎ی او، رييس دارالانشای شورای عالی صلح در کنار شرکت در جلسات کابينه و شورای امنيت ملی؛ وظيفه‎ی رهبری امور مالی و تخنيکی، تصريح اجرايی شدن موافقت‌نامه صلح با حزب اسلامى، تأمين هماهنگی فعاليت‌ها در راستای صلح و نظارت پروسه ادغام مجدد مخالفان مسلح که به روند صلح می پيوندند را به‌عهده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *