رییس‌جمهور به استرالیا رسید؛ جلب سرمایه‌گذاری‌ و امضای اسناد همکاری‌های توسعه‌یی

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی شام شنبه در رأس یک هیأت بلندپایه‌ی دولتی، افغانستان را به قصد سفر به کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور ترک کرد و امروز (یک‌شنبه، 13 حمل) به آسترالیا رسید.
شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری می‌گوید که جلب سرمایه‌گذاری‌ها از کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور برای افغانستان محور سفر رییس‌جمهور به این کشورها را تشکیل می‌دهد.
آقای مرتضوی در نشست خبری در کابل همچنان، این سفر آقای غنی را بخشی از استراتژی سیاست خارجی افغانستان عنوان کرد و گفت که این سفر بخشی از پنج حلقه‌ی سیاست خارجی کشور است که در آغاز حکومت وحدت ملی از سوی رییس‎جمهور به‌عنوان محور سیاست خارجی افغانستان اعلام گردید.
او افزود: «رییس‌جمهور مبتنی بر همین پنج حلقه خواهان عقد پیمان‌های همکاری به سطح کشور‌های منطقه و تبدیل شدن افغانستان به حیث چهارراه آسیا می‌باشد.»
آقای مرتضوی همچنان گفت که رییس‌جمهور به دعوت صدراعظم آسترالیا به آن کشور سفر کرده و هدف عمده‌ی این سفر را امضای سند همکاری‌های توسعه‌یی در بخش‌های زراعت، تحصیلات عالی و سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان در بر دارد.
به گفته‌ی او، تشویق سرمایه‌گذاران کشورهای آسترالیا، اندونیزیا و سنگاپور از سوی آقای غنی برای استخراج معادن و خودکفایی افغانستان در بخش زراعت نشانه‌یی از سیاست خارجی حکومت به‌منظور گره خوردن منافع کشورهای جهان با افغانستان می‌باشد.
سرپرست دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری همچنان یادآور شد که توسعه‌ی چشم‌گیری در عرصه‌ی سیاست خارجی افغانستان آمده، از همین رو، جامعه‌ی جهانی در آغاز کار حکومت وحدت ملی با افغانستان اعلام حمایت کوتاه‌مدت داشت، اما حالا افغانستان با دنیا تعهد استراتژیک و درازمدت دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *