مجلس سنا: امریکا و ناتو در برابر مداخله‌ی روسیه ساکت ننشینند

اطلاعات روز: مجلس سنای افغانستان می‌گوید که روسیه رسماً در امور افغانستان مداخله می‌کند و امریکا و سازمان ناتو باید جلو مداخلات روسیه را بگیرند.
سناتوران در حالی از امریکا و سازمان ناتو به‌عنوان دوستان استراتژیک افغانستان می‌خواهند که جلو مداخلات روسیه در امور افغانستان را بگیرند که در چند ماه اخیر برخی مقام‌های افغانستان و چند جنرال امریکایی روسیه را متهم به ارتباط با گروه طالبان و حمایت ازین گروه کرده بودند.
اخیراً وزیر دفاع امریکا گفت که کشورش از حضور روسیه در افغانستان و تعامل با طالبان نگران است. در واکنش به اظهارات وزیر دفاع امریکا، مقام‌های روس گفت که روسیه و طالبان در افغاسنتان منافع مشترک دارند.
فضل‌هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا در نشست روز یک‌شنبه، 12 حمل گفت: «روس به‌شکل علنی در امور افغانستان دخالت می‌کند و دوستان استراتژیک افغانستان از جمله امریکا و ناتو نباید در این مورد خاموشی اختیار کنند.»
آقای مسلمیار افزود که امریکا و ناتو باید موقف‌شان را در برابر مداخلات روس‌ها در افغانستان روشن سازند.
او از دولت افغانستان نیز خواست که با استفاده از روش‌های دیپلماتیک تلاش کند که جلو مداخلات صریح روسیه در افغانستان را بگیرد.
رییس مجلس سنا تأکید کرد که روسیه و برخی کشورهای همسایه برای دستیابی به اهداف‌شان در افغانستان، از گروه طالبان حمایت می‌کنند.
سناتوران در مجلس سنا می‌گویند که هدف تلاش‌های روسیه به‌منظور تماس با طالبان و حمایت این گروه، ادامه‌ی جنگ در افغانستان است نه تامین صلح.
روسیه گفته که هدفش از تماس با گروه طالبان کشاندن آنان به میز گفت‌وگوهای صلح است، اما حکومت افغانستان می‌گوید که هر نوع تماس با گروه‌های تروريستی توسط كشورهایی منطقه نه‌تنها به صلح كمك نمی‌كند بلكه باعث افزايش جنگ خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *