وضعیت ارزگان در یک نشست فوق‌العاده بررسی شد

اطلاعات روز: مقام‌های ارشد حکومتی امروز (دوشنبه، 14 حمله) وضعیت ولایت ارزگان را در یک نشست فوق‌العاده به بررسی گرفتند.
در این نشست عبدالله عبدالله رییس اجراییه، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، وزرای دفاع، داخله، رییس عمومی امنیت ملی و رییس ستاد کل ارتش، والی، اعضای شورای ولایتی و متنفذان ارزگان شرکت داشتند.
در خبرنامه‌یی که از سوی دفتر مطبوعات ریاست اجراییه منتشر شده، آمده است که والی ارزگان در این نشست خواستار توجه مقامات مرکزی به وضعیت امنیتی و بهبود خدمات بانک‌ها و شبکه‌های مخابراتی در ارزگان شد.
براساس این خبرنامه، بازشدن راه‌های ولسوالی‌های ارزگان، اصلاحات در حکومت‌داری محلی، ایجاد هماهنگی و هم‌سویی میان نیروهای امنیتی و تأمین سلاح و تجهیزات جنگی نیروهای مسلح کشور، از عمده‌ترین خواست‌های مقام‌های محلی و بزرگان ولایت ارزگان بوده است.
آن‌ها همچنان از مقامات ارشد امنیتی خواستار راه‌اندازی عملیات برای سرکوب طالبان و گروه‌های هراس‌افگن در این ولایت شده و گفته‌اند که در برخی مناطق مخالفان مسلح اجازه‌ی فرستادن مواد خوراکی به ولسوالی‌ها را نمی‌دهند.
عبدالله عبدالله به مسئولان ارشد حکومتی هدایت داده که هرچه زودتر مشکلات ارزگان را با جدیت بررسی کرده و به خواست‌ها و توقعات مردم ارزگان رسید‌گی و پاسخ دهند.
در خبرنامه آمده که رییس اجراییه همچنان دستور داد که تا یک روز دیگر معاش پولیس ولایت ارزگان پرداخت شود. در خبرنامه آمده که آقای عبدالله به وزارت داخله هدایت داد که اصلاحات لازم را در صفوف پولیس ملی در ارزگان به‌وجود آورند و همچنان تجهیزات و نیازمندی‌های پولیس را برآورده سازند.
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور یک هفته مهلت خواسته و گفته که در نشستی روز شنبه آینده در نشست مشترک با نهادهای امنیتی وضعیت ارزگان به بررسی گرفته می‌شود و مسئولان با یک راه‌حل منظم و سیستماتیک به مشکلات مردم آن ولایت رسیدگی کنند.
ولایت ارزگان در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن به‌شمار می‌رود و در سال گذشته وضعیت امنتیی این ولایت شکننده‌تر شده بود. یک بار گروه طالبان تا دروازه‌های مرکز این ولایت پیشروی کردند، اما نیروهای امنیتی با حمایت هوایی نیروهای بین‌المللی طالبان را عقب زدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *