پس از حمله به شفاخانه‌ی نظامی؛ 9 مقام کارمند وزارت دفاع برکنار شدند

اطلاعات روز: دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که 9 تن در پیوند به حمله بر شفاخانه چهارصد بستر به‌نسبت غفلت وظیفوی از وظایف شان برکنار و برای تحقیق به دادستانی معرفی شدند.
آقای وزیری امروز (دوشنبه، 14 حمل) با نشر خبرنامه‌یی همچنان گفته است که براساس حکم رییس‌جمهور، وظیفه‌ی تورن جنرال عبدالمنان فراهی، رییس کشف و استخبارات وزارت دفاع به‌نسبت «ضعف وظیفوی» تعلیق شده و به‌جای آن برید جنرال دین محمد به‌عنوان سرپرست تعیین شده است.
در خبرنامه آمده که به امر وزیر دفاع، برید جنرال عبد الکبار راسخ، فرمانده حمایه طبی؛ دگرمن حکیم گل، نوکریوال اوپراتیفی قوماندانیت صحیه؛ دگرمن صلاح الدین، سرپرست ریاست ارکان قوماندانیت صحیه، دگروال میر احمد، مدیر ضد استخبارات قوماندانیت صحیه؛ دگرمن محمد ظفر، مدیر ضد استخبارات قوماندانی اکادمی؛ تورن نوید فرمانده تولی محافظ فرماندهی حمایه طبی؛ بریدمن جاوید، آمر نوکریوال قراول تاریخ متذکره؛ تورن محمد طاهر، فرمانده بلوک تولی محافظ و بریدمن علی احمد، معاون نوکریوال 9 مقامی هستند که به‌نسبت «غفلت وظیفوی» در پیوند به حادثه‌ی چهارصد بستر از وظایف شان برکنار و جهت تحقیق به دادستانی معرفی شده‌اند.
همچنان هدایت داده شده که به‌جای این مقام‌ها افراد مناسب تعیین گردد.
آقای وزیری در این خبرنامه همچنان گفته که نصرت الله، مسئول ثبت و راجستر سلاح و وسایط در قراول و ولی، معاون ثبت و راجستر سلاح و وسایط در قراول به‌نسبت «غفلت در وظیفه» به قول اردوهای ۲۰۳ و ۲۰۵ تبدیل و همچنان جهت تحقیق به دادستانی معرفی شده‌اند.
حمله بر بزرگ‌ترین شفاخانه‌ی نظامی افغانستان در کابل از پیچیده‌ترین حملات هراس‌افگنانه در سال‌های گذشته بوده است. این حمله که در ماه حوت صورت گرفت و مهاجمان بیش از 50 نفر را کشته و بیش از 100 نفر را زخمی کردند، زوایای پیچیده‌یی داشت که تاکنون آشکار نشده است. حکومت نیز تاکنون نتایج بررسی‌هایش را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *