آسترالیا موافقت‌نامه‌ی 320 میلیون دالر کمک به افغانستان را امضا کرد

اطلاعات روز: آسترالیا براساس تعهدات کنفرانس بروکسل، موافقت‌نامه‌ی همکاری‌های توسعه‌یی به ارزش 320 میلیون دالر با افغانستان امضا کرد.
این موافقت‌نامه در جریان دیدار رییس‌جمهور با صدراعظم آسترالیا از سوی وزیر اقتصاد افغانستان و وزیر خارجه آسترالیا امضا شدند. این مقدار پول در جریان چهار سال به افغانستان پرداخت می‌شود.
ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در خبرنامه‌یی گفته است که در جریان این دیدار همچنان موافقت‌نامه‌ی همکاری‌های تخنیکی و ساینسی میان دو کشور امضا شد.
رییس‌جمهور غنی و صدراعظم آسترالیا در این دیدار روی پیشرفت‌های اخیر افغانستان، همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با تروریسم و تأمین حقوق زنان و کودکان گفت‌وگو کرده‌اند.
براساس خبرنامه‌ی ارگ، مالکوم ترنبل، صداعظم آسترالیا دست‌آوردهای حکومت افغانستان در زمینه‌های مبارزه با تروریسم، همکاری‌های اقتصادی، معارف، مبارزه با فساد اداری و تأمین اصلاحات و شفافیت ابراز خوشبینی کرده و گفته که کشورش در مبارزه با تروریسم به‌عنوان شریک استراتژیک بین‌المللی در کنار افغانستان باقی می‌ماند.
رییس‌جمهور غنی و هیأت همراهش در این سفر با دیگر مقام‌های آسترالیا نیز دیدار کرده‌اند.
آقای غنی همچنان امروز (سه‌شنبه، 15 حمل) با متخصصان آسترالیایی، برخی مسئولان ادارات دولتی و مراکز تحقیقی در محل اقامتش دیدار کرد.
در این نشست روی مدیرت آب‌ها و زمین‌ها، معیاری نمودن تولیدات زراعتی، دسترسی به مارکیت جهانی، مالداری و افزایش صادرات افغانستان گفت‌وگو شده است.
آقای غنی به آنان در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های آب، زمین و زراعت افغانستان و مشکلات و وضعیت فعلی معلومات داده است.
او دانش تخنیکی و تجارب آسترالیا را در زمینه‌های مدیریت آب‌ها و زمین‌ها، معیاری‌شدن و افزایش محصولات زراعتی، بازاریابی و رشد مالداری ارزنده توصیف کرده و آنان را تشویق کرده که تجارب شان را با افغانستان شریک کنند.
همچنان او از متخصصان و محققان آسترالیایی خواسته که دانش و مهارت‌های شان را در مدیریت معادن، تولید انرژی و رشد صنعت با افغانستان شریک کنند.
متخصصان و محققان آسترالیایی به رییس‌جمهور اطمینان داده که تجارب و دانش شان را در قالب برنامه‌های کوتاه و طولانی مدت با افغانستان شریک می‌کنند.
رییس‌جمهور همچنان به کشورهای اندونیزیا و سنگاپور نیز سفر می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *