وزارت دفاع

وزارت دفاع: 82 هراس‎افگن در عملیات‌های نظامی در نقاط مختلف کشور کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در نتیجه‌ی عملیات‌های مشترک تهاجمی نیروهای امنیتی در ولایت‌های مختلف کشور در جریان 24 ساعت گذشته، 82 هراس‌افگن به‌شمول دو فرمانده محلی گروه طالبان و 21 جنگجوی گروه داعش کشته شدند.
وزارت دفاع در خبرنامه‌یی که امروز (سه‌شنبه، 15 حمل) منتشر کرده، گفته است که در جریان این عملیات‌ها همچنان 29 تروریست زخمی و سه تن دیگر بازداشت شده‌اند.
این عملیات‌ها در ولایت‌های کاپیسا، ننگرهار، پکتیکا، قندهار، ارزگان، زابل، فراه، هرات، بادغیس، غور، فاریاب، قندوز، بلخ، سرپل و هلمند انجام شده است.
براساس این خبرنامه، در ولسوالی‌های ده بالا و چپرهار ولایت ننگرهار 23 تروریست به‌شمول 21 جنگجوی گروه داعشی کشته و سه تن بازداشت شده‌اند. در ولسوالی‌های شملزی و شاه جوی ولایت زابل 31 تروریست به‌شمول 18 فرد انتحاری و هشت تروریست پاکستانی کشته، دو تن زخمی شده‌اند. در ولسوالی شیندند ولایت هرات هفت تروریست به‌شمول یک فرمانده محلی طالبان بنام ملا قیوم مشهور به پهلوان و یک ماین‌گذار بنام محمود کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. در ولسوالی چمتال ولایت بلخ نیز شش تروریست کشته و 18 تن دیگر زخمی شده‌اند.
خبرنامه افزوده که در نتیجه‌ی عملیات نظامی در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا یک فرمانده محلی طالبان بنام حسیب الله مشهور به انس کشته شده است. در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان هفت تروریست کشته شده‌اند. در ولسوالی قادس ولایت بادغیس سه تروریست کشته و یک تن زخمی شده است. در مربوطات شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور سه تروریست کشته و یک تن زخمی شده است. در ولسوالی خان‌آباد ولایت قندوز نیز یک تروریست کشته و یک تن دیگر بازداشت شده‌اند.
اما وزارت دفاع در مورد تلفات و خسارات وارد شده بر نیروهای امنیتی کشور در جریان این عملیات‌ها چیزی نگفته است. همچنان این وزارت مشخص نکرده که چه‌تعداد این تروریستان کشته و زخمی شده اعضای گروه طالبان می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *