یک عضو ارشد حزب کنگره ملی در ولایت بغلان ترور شد

اطلاعات روز: حزب کنگره ملی افغانستان اعلام کرده که یک عضو ارشد این حزب در شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان ترور شده است.
عبدالطیف پدرام، رهبر این حزب امروز (یک‌شنبه،۱۷ ثور) با نشر اعلامیه‌‌یی در صحفه فیسبوک خود گفت که اسدالله کهزاد، عضو کمیته اجرایی حزب کنگره، صبح امروز در مقابل در خانه‌اش به ضرب گلوله کشته شده است.
آقای پدارم گفته است که کمیته‌ی اجراییه حزب کنگره‌ی ملی امروز جلسه‌ی اضطراری خود را تشکیل می‌دهد و در این باره موضع خود را اعلام می‌کند.
دراعلامیه حزب کنگره ملی آمده است:«با تأسف دشمنان انسان و انسانیت، دشمنان آزادی و عدالت قومی اسد الله کهزاد مبارز سرشناس، شخصیت ملی و از اعضای بلند پایه‌ی کمیته اجراییه حزب کنگره ملی افغانستان را امروز صبح در شهر پلخمری-بغلان در مقابل درب خانه‌اش به گلوله بستند و به شهادت رساندند.»
محمود حقمل، سخن‌گوی والی بغلان هم ترور این عضو حزب کنگره ملی را تایید کره و گفته است که آقای کهزاد حوالی ساعت 7 صبح مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.
او افزوده که پولیس تحقیقات را در این مورد آغاز کرده است اما تاکنون دلیل و انگیزه‌یی این قتل مشخص نشده است.
حزب کنگره ملی به رهبری عبداللطیف پدرام، نماینده‌‌ی مردم بدخشان در پارلمان از منتقدان نظام ریاستی کنونی بوده که همواره داعیه استقرار نظام فدارالی را در افغانستان مطرح می‌کند.
همچنان آقای پدرام اخیراً اعلام کرده کنگره ملی خط دیورند را به‌عنوان مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان قبول دارد. این اظهارات آقای پدرام جنجال‌های را خلق کرد و حتا شماری او را تحدید کردند.