عبدالله آغاز کار ساخت سرک بهارک – اشکاشم را افتتاح کرد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه همراه با شماری از وزرای کابینه دیروز (شنبه، 23 ثور) در سفری به ولایت بدخشان، آغاز کار ساخت سرک بهارک ــ اشکاشم را افتتاح کرد.
سرک بهارک ــ اشکاشم که تا مرز تاجیکستان امتداد می‌یابد به طول 108 کیلومتر ساخته می‌شود. هزینه‌ی ساخت آن 89 میلیون دالر در نظر گرفته شده که از سوی بانک توسعه‌ی آسیایی تمویل می‌شود.
قراداد ساخت این سرک میان وزارت فواید عامه و شرکت ساختمانی رئوف عزیز و کمپنی ساختمانی اوزدیمر ترکی امضا شده است. بر اساس قرارداد کار ساخت این سرک چهار سال را در بر می‌گیرد.
آقای عبدالله را در این سفر وزرای خارجه، فواید عامه، صحت‌عامه، انکشاف دهات، انرژی و آب، توریزم، سرپرست ارگان‌های محل، رییس ستاد ارتش، معین ارشد امنیتی وزارت داخله، معین وزارت دولت در امور حوادث، معین ریاست عمومی امنیت ملی، رییس دارالانشای شورای وزیران و شماری از نمایندگان بدخشان همراهی می‌کردند.
ریاست اجراییه با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که آقای عبدالله همچنان به‌منظور قدردانی از دست‌آوردها، مبارزات و قهرمانی‌های نیروهای امنیتی در برابر ترورریستان داخلی و خارجی به ولایت بدخشان رفته است.
عبدالله در این سفر از ولسوالی زیباک ولایت بدخشان که چندی پیش به‌دست طالبان سقوط کرده بود و در روزهای اخیر دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمد نیز دیدن کرد.
او از فداکاری سربازان و افسران نیروهای امنیتی کشور سپاس‌گزاری کرده و گفته که رهبری حکومت قدر تلاش‌های آنان را در راستای دفاع از کشور و تأمین امنیت مردم می‌داند.
عبدالله بر اهمیت تصفیه‌ی بدخشان از حضور گروه‌های هراس‌افگن خارجی و داخلی تأکید کرده و افزوده که در عملیات‌های اخیر نیروهای امنیتی تلفات سنگینی بر گروه‌های تروریستی وارد شده است.
رییس اجراییه همچنان در نشست‌های فوق‌العاده در شهر فیض‌آباد مشکلات و چالش‌های نهادهای محلی و مردم بدخشان را به بررسی گرفته است.
ریاست اجرائیه, ساخت سرک بهارک – اشکاشم, ولایت بدخشان