حمله‌ی انتحاری در روز نخست ماه رمضان در خوست 18 کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: وزارت داخله می‌گوید که در یک حمله‌ی انتحاری در مرکز شهر خوست 18 نفر کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله با ارایه‌ی این آمار در صحفه‌ی رسمی تویتر خود نوشت که این حمله حوالی ساعت هشت‌ونیم صبح روز شنبه در مرکز شهر خوست در ساحه‌ی «ایستگاه کابل» رخ داد و حمله توسط یک موتر بمب‌گذاری‌شده انجام شده است.
آقای دانش حوالی ساعت شش شام روز گذشته نوشته بود که در این حمله 18 تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
دانش هم‌چنان می‌گوید که در این انفجار 9 واسطه تخریب شده است.
مبارز زدران، سخنگوی والی خوست می‌گوید که انفجار هنگامی رخ داد که سه موتر نیروهای ویژه که از سوی نیروهای امریکایی حمایت می‌شوند (نیروهای کمپاین)، از محل می‌گذشتند.
گروه طالبان مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته است. ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی این گروه می‎خواند، مدعی شده است که در این حمله ۲۲ تن از نیروهای افغان کشته شدند.
گروه طالبان این حمله را تحت نام «منصوری» در روز نخست ماه رمضان انجام داده است.
گل‌محمددین محمدی، سرپرست اداره‌ی صحت خوست گفته است که هنوز هویت قربانیان این رویداد مشخص نشده است. گزارش‌ها می‌رساند که در این حمله هم نیروهای کمپاین و هم غیرنظامیان کشته شده‌اند.
رییس‌جمهور غنی این حمله را محکوم کرد.
دفتر رسانه‎های ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌یی نوشته است: «تروریستان در روز نخست ماه مبارک رمضان با انجام حمله‌ی تروریستی در ولایت خوست، شماری از هموطنان ما را شهید و مجروح نمودند».
در اعلامیه آمده است که گروه‌های تروریستی که به ارزش‌های دینی و روزهای متبرک ارج قایل نیستند، بار دیگر «به اشاره‌ی باداران خود مرتکب جنایت ضدبشری و عمل نابخشودنی گردیدند و بی‌رحمی‌شان‌ را ثابت ساختند که این عمل جانی آن‌ها در هیچ دین و آیینی، توجیه‌پذیر نیست».
اعلامیه افزوده است که جنایتکاران باید بدانند که کشتن مردم و هدف قراردادن شهروندان بی‌گناه، هیچ‌گاه آنان را به هدف‌های شوم‌شان نمی‌رساند، بلکه نفرت مردم نسبت به آنان را هر روز افزون‌تر می‌کند.
این حمله‌ی مرگبار در حالی رخ می‌دهد که رییس‌جمهور غنی به‌مناسبت ماه رمضان از گروه‌های شورشی خواسته بود که به احترام این ماه، از حمله‌های نظامی دست بردارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *