حمله‌ی خودی؛ یک پولیس در زابل شش همکارش را به گلوله بست

اطلاعات روز: مقام‎های محلی ولایت زابل می‌گویند یک سرباز پولیس که نفوذی گروه طالبان بوده در ولسوالی شینکی این ولایت، شش همکار پولیس خود را به‌ضرب گلوله کشته و سپس به گروه طالبان پیوسته است.
به گفته‌ی این مقام‌ها، این رویداد شب گذشته (شنبه‌شب، 6 جوزا) در منطقه‌ی «سیوری» ولسوالی شینکی در یک پاسگاه پولیس محلی به‌وقوع پیوسته است.
غلام جیلانی فراهی، آمر امنیت زابل گفته است که مهاجم پس از کشتن همکارانش فرار کرده است. گفته می‌شود این مهاجم به منطقه‌ی تحت کنترل طالبان فرار کرده است.
آقای فراهی افزوده که مهاجم، این پاسگاه را به طالبان واگذار کرده بود، اما نیروهای امنیتی توانسته‎اند دوباره این پاسگاه را به‌تصرف درآورند.
گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به‌عهده گرفته است.
حملات خودی از سال ۲۰۱۲ در میان نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافت. در ماه‌های اخیر نیز چندین رویداد از نوع حملات خودی در ولایت‌های مختلف رخ داده است. حملات خودی را بیشتر نفوذی‌های مخالفان مسلح به‌ویژه گروه طالبان انجام می‌دهند.
یک هفته پیش یک پولیس در ولسوالی سنگین هلمند هشت همکارش را کشت. در 29 ثور نیز یک پولیس محلی در ولسوالی غنی‌خیل این ولایت، پنج همکار خود را کشته و خودش فرار کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *