یک هفته پس از حملات مرگ‌بار تروریستی: شنبه روز عزای ملی است

اطلاعات روز: حکومت وحدت ملی در پیوند به رویدادهای تروریستی اخیر در ولایت‌های کابل، هرات و خوست به‌منظور «گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای» این رویدادها، روز شنبه، 20 جوزا را ماتم ملی اعلام کرد.
ارگ ریاست‎جمهوری در اعلامیه‌یی گفته است که طی روزهای اخیر شماری از هموطنان ما در اثر حملات جنایتکارانه‌ی گروه‌های تروریستی در کابل، خوست و هرات، شهید و زخمی شدند و «اکنون به‌منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدا» روز شنبه، روز ماتم ملی اعلام شده است.
در اعلامیه آمده که به روز شنبه بیرق افغانستان در سرتاسر کشور و نمایندگی‌های سیاسی آن در خارج از کشور به حالت نیمه‌افراشته درآورده می‌شود.
همچنان اعلامیه افزوده، در این روز مراسم ختم قرآن با حضور رهبری قوه‌ی سه‌گانه‌ی کشور در مسجد جامع ارگ برگزار می‌شود.
حکومت از مردم دعوت کرده که در این روز باحضور در مساجد و تکایا، با برگزاری مراسم ختم‌های قرآن به روح شهدای رویداد‌های اخیر، صحتمندی زخمی‌ها و تامین صلح و ثبات پایدار در کشور، دعا کنند.
هفته‌ی گذشته کابل شاهد خونین‌ترین رویدادها بود. انفجار مرگبار روز چهارشنبه در چهارراهی زنبق دست‌کم 150 کشته و بیش از 500 زخمی برجا گذاشت. به‌دنبال آن در اعتراض‌ ضدحکومتی روز جمعه چندین نفر از اثر گلوله‌باری نیروهای امنیتی بر معترضان کشته شدند. روز شنبه هفته‌ی گذشت نیز در یک انفجار در دروازه‌ی ورودی مسجد جامع در مرکز شهر هرات هفت نفر کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
در روز اول ماه رمضان در مرکز شهر خوست نیز انفجاری رخ داد که 13 کشته و هشت زخمی برجا گذاشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *