بازگشت رییس‌جمهور به شهر ماتم

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی پس از سفر دو روزه به قزاقستان و اشتراک در اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای، شب گذشته به کشور برگشت.
برگشت رییس‎جمهور در حالی‌ست که حکومت وحدت ملی به‌منظور گرامی‌داشت قربانیان رویدادهای تروریستی اخیر در ولایت‌های کابل، هرات و خوست روز شنبه را ماتم ملی اعلا کرده است.
کابل تاکنون در شوک رویدادهای خونین هفته‌ی گذشته است و اعلام ماتم ملی از سوی حکومت، چهره‌ی این شهر را غم‌گین‌تر کرده است.
انفجار مرگبار روز چهارشنبه، اعتراض خشونت‌آمیز جمعه، انفجار در مراسم خاکسپاری و ادامه اعتراض‌ها و واکنش‌های تند مقام‌ها و رهبران سیاسی علیه یک دیگر، حالت سیاسی و امنیتی کابل و کل کشور را در حالت آشفته‌ی قرار داده است.
رییس‌جمهور در حالی به کشور برمی‌گردد که اعتراض‌های ضد حکومتی با برپایی خیمه‌های در چهارراهی‌های شهر همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر به تعداد این خیمه‌ها افزوده شده است.
رییس‌جمهور غنی در سفر به قزاقستان در اجلاس سران سازمان شانگهای سخنرانی کرد و همچنان در حاشیه این اجلاس با رهبران شماری از کشورها نیز دیدار کرد. مبارزه با تروریسم و همکاری‌های امنیتی و گسترش روابط اقتصادی از محورهای صحبت‌ها و دیدارهای غنی بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *