حمله‌ی شورشیان به یک رستورانت لبنانی در کابل

پولیس کابل گفته‌است که یک بمب‌گذار انتحاری یک رستورانت در منطقه‌ی محافظت شده و دیپلمات‌نشین وزیر اکبر خان را هدف قرار داده است. حشمت استانکزی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به خبرگزاری اسوشیتد پریس گفته که این حمله حوالی ۷:۲۰ دقیقه‌ی بعد‌از‌ظهر در برابر رستورانت لبنانی تاورنا در خیابان ۱۴ وزیر اکبر خان رخ داد.
ایوب سالنگی، معاون وزارت داخله ‌نیز گفته است که این حادثه تلفاتی در پی داشته، اما جزئیات بیش‌تر در دست نیست. رستورانت لبنانی «تاورنا» از رستورانت‌‌هایی در کابل است که شهروندان خارجی به آن رفت و آمد دارند و دارای تدابیر شدید امنیتی است.
براساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی افغان محل مورد حمله را به محاصره‌ی خود در آورده‌اند و به کسی اجازه‌ی ورود به محل داده نمی‌شود. گزارش شده که هلی‌کوپترها بر فراز محل حادثه به پرواز در آمده‌اند. در نزدیکی محل انفجار سفارت ناروی نیز موقعیت دارد.
شاهدان عینی گفته‌اند که انفجار به اندازه‌‌ای شدید بوده که شیشه‌های ساختمان‌های اطراف محل انفجار شکسته‌اند. جزئیات بیش‌تری در مورد تلفات این حمله و تعداد مهاجمان منتشر نشده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته که این حمله کار طالبان بوده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *