میرزا اولنگ در ولایت سرپل به دست طالبان سقوط کرد

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت سرپل می‌گویند که منطقه‌ی میرزا اولنگ از مربوطات ولسوالی صیاد، ساعت یک و بیست‌ دقیقه‌ی نیمه‌شب گذشته به دست طالبان سقوط کرد.
حاجی مهدوی، از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی در گفت‌وگو به اطلاعات روز گفت که طالبان با نیروهای بیش‌ از 500 تن، از دو روز به این طرف حمله‌های منسجم و گسترده‌یی را در این منطقه آغاز کرده بودند و ساعت یک‌و‌نیم دیشب توانستند که این منطقه را سقوط بدهند.
او گفت که از تلفات این حمله‌ها آمار دقیق در دست نیست، اما خبرهای تایید ناشده می‌رساند که 25 تن از باشندگان محل و نیروهای خیزش مردمی از سوی گروه طالبان تیرباران شدند.
منابع محلی می‌گویند که نزدیک به 150 فامیل در این منطقه در جریان درگیری نیروهای امنیتی با گروه طالبان، گیر مانده‌اند.
آقای مهدوی منطقه‌ی «میرزا اولنگ» را کلید ولایت‌های سرپل و جوزجان عنوان کرد و گفت که بعد از سقوط میرزا‌ اولنگ و دیگر منطقه‌های سرپل، 80 درصد احتمال دارد که این ولایت سقوط کند.
در مورد بازپس گیری این منطقه هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.
ذبیح الله امانی، سخنگوی والی سرپل، نیز در صحبت به رسانه‌ها گفته است که میرزا اولنگ منطقه ‌استراتژیک و مهمی است که بخشی از ولسوالی صیاد این ولایت است و با مرکز ولایت؛ شهر سرپل بیست کیلومتر فاصله دارد.
سقوط این منطقه در حالی صورت می‌گیرد که در سه هفته‌ی گذشته، دو ولسوالی دیگر در ولایت‌های غور و فاریاب نیز به دست طالبان سقوط کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *