قرارداد سیستم کنترل و مراقبت دستگاه‌های رادار با یک شرکت آلمانی به امضا رسید

اطلاعات روز: قرارداد نصب و منتاژ سیستم کنترل و حفظ و مراقبت دستگاه‌های رادار افغانستان دیروز (یک‌شنبه، 15 اسد) با حضور رییس‌جمهور محمد اشرف غنی، میان اداره مستقل هوانوردی ملکی و شرکت آلمانی تالس امضا شد.
ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که با بهره برداری سیستم کنترل، افزون بر این‌که حریم فضایی افغانستان به روی صفحه رادار می‌آید و مصون می‌شود، ظرفیت ترافیک هوایی در حریم فضایی نیز افزایش می‌یابد و فرصت‌ها برای بیشتر شدن راه‎های هوایی میسر می‎شود.
محمودشاه حبیبی، رییس اداره مستقل هوانوردی ملکی پس از امضای این قرارداد در نشست خبری گفت که هزینه‌ی نصب و منتاژ سیستم کنترل ۲۴ میلیون یورو پیش‌بینی شده و هر سال هزینه‌ی حفظ و مراقبت آن به 8.484 میلیون یورو می‌رسد.
آقای حبیبی افزود که با فعال شدن این سیستم، حریم فضایی کشور به روی صفحه‌ی رادار ظاهر می‌شود و مصونیت فضای کشور را تقویت کرده و ظرفیت ترافیک هوایی کشور را بالا می‌برد.
او گفت با این سیستم خدمات ترافیکی هوایی بیشتر شده و هواپیماها می‌توانند با ارتفاع بلندتر (بیش از 29 هزار فت) پرواز کنند که این مسئله در پایین آمدن هزینه‌ی سوخت هواپیماها کمک می‌کند.
همچنان اداره مستقل هوانوردی ملکی می‌گوید که نصب سیستم رادار MLAT می تواند افغانستان را در ایجاد مسیرهای پروازی جدید کمک کند و بُعد عمودی و افقی فاصله میان هواپیماها را کاهش دهد. رییس این اداره گفت با بهره برداری از سیستم رادار، فیس پروازها از 500 دالر به 700 دالر در هر پرواز افزایش یافته که این افزایش طبق دستورالعمل هوایی ICAO یا سازمان جهانی هوانوردی ملکی اعمال شده است.
به گفته‌ی اداره مستقل هوانوردی ملکی، عواید حریم هوایی افغانستان در بخش پروازهای عبوری که در سال 2016 به مبلغ 40 میلیون دالر می‌رسید؛ پس از این تا 58 میلیون دالر افزایش خواهد یافت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *