میرزا اولنگ در تصرف طالبان ؛ برای رهایی اسیران هیچ اقدامی نشده است

اطلاعات روز: چهار روز می‎شود که روستای میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل، به‌صورت کامل در اختیار طالبان و گروه داعش است و 150خانواده هنوز در اسارت طالبان به‌سر می‌برند، اما تاکنون نیروهای کمکی به محل نرسیده‌اند.
ذبیح‌الله امانی، سخن‌گوی ولایت سرپل در گفت‌وگو با روزنامه اطلات روز گفت که چهار روز از تصرف روستای میرزا اولنگ توسط طالبان می‌گذرد اما تا اکنون برای بازپس‌گیری و نجات خانواده‌های اسیر شده توسط طالبان، اقدامی نشده است.
آقای امانی گفت که تلفون‌های خانواده‌های به اسارت رفته همه از سوی طالبان جمع‌آوری شده است و ارتباط حکومت محلی با منطقه کاملاً قطع است.
آقای امانی اضافه کرد که حکومت محلی سرپل توان رویاروی با طالبان را ندارد: «از حکومت مرکزی بارها تقاضای کمک کرده‌ایم. گفته‌اند که نیروهای کمکی می‌فرستند؛ اما تا حالا هیچ کمکی از سوی حکومت مرکزی نشده است. ما هم توان این را نداریم که قریه میرزا اولنگ را از طالبان پس بگیریم.»
وی افزود که آمار اولیه می‌رساند که 50 غیرنظامی در این رویداد جان باخته‌اند و تا حالا جنازه‌های‌ شان به حکومت محلی تحویل داده نشده است.
آقای امانی از افزایش تلفات این رویداد ابراز نگرانی کرد و گفت به دلیل قطع بودن ارتباط با مردم محل، ممکن است که تلفات بیشتر از این باشد.
گزارش‌های هم موجود است که طالبان و داعش تا حالا برخی از اسرا را سر بریده‌اند.
آقای امانی به اسارت رفتن 40 دختر به‌دست طالبان را نه قطعاً رد کرد و نه تایید: «این خبر در حد یک شایعه است. ما هم شنیده‌ایم؛ اما نه رد می کنیم و نه تایید.»
انتقاد مقام‌های از حکومت مرکزی به‌دلیل نفرستادن نیروهای کمکی در حالی‌ست که روز گذشته دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع در صحبت با اطلاعات روز گفت فرمانده لوا، از قول اردوی 209 شاهین به ولایت سرپل رفته است، با رفتن قومندان لوا به منطقه، قرار است عملیاتی اجرا و منطقه از وجود دشمن پاکسازی شود.
آقای وزیری همچنان افزود که ریاست‎جمهوری و وزارت داخله بخاطر کمک به مردم هیأتی را به ولایت سرپل فرستاده است.
روستای میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل جمعه‌شب (14اسد) به دست طالبان سقوط کرد. در پی آن گروه داعش در تبانی با طالبان 40 کشاورز این روستا را به گلوله بست.
زن و مرد، پیر و جوان در جمع کشته‌شدگان هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *