آرمان‌های شوم دشمنان برای شعله‌ور‌سازی جنگ‌های فرقه‌یی با خاک یکسان می‌گردد

نویسنده: من افغانستانم I am afghanistan
• کشورهای قدرتمند و پیشرفته‌ی امروز، محصول وطن دوستی شهروندانی است که در بدترین شرایط از ارزشها، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی شان دفاع نمودند.
دشمنان مردم افغانستان با انجام حملات تروریستی در مساجد و اماکن مقدس در روزهای ماه مبارک رمضان، دو ستون اساسی دین مقدس اسلام که نماز و روزه می‌باشند را هدف قرار داده و نشان دادند که به هیچ اصلی جز دساتیر و هدایات شوم بیگانه‌ها احترام نمی‌گذارند و حاضر اند برای خشنود سازی بادارن‌شان هر نوع جنایت را انجام دهند.
اختلافات مذهبی و قومی در افغانستان یک واقعیت مسلم است که پیروان هریک از مذاهب، اصول و ارزش‌های خاص خود را دارند و در فضای برادری وبرابری با سایر مذاهب به حیات جمعی خویش ادامه داده و مناسک دینی خویش را برای کسب رضایت پروردگار در روزهای خجسته‌ی رمضان به پیش می‌برند و همین تفوق بر اختلافات مذهبی و همدیگرپذیری، اسباب و زمینه‌های اتحاد و یکپارچگی مردم افغانستان را مساعد ساخته است.
در طول تاریخ سیاسی-اجتماعی افغانستان، دشمنان این آب و خاک با استفاده از هر اسم و رسمی، تلاش کردند تا با دامن زدن به تفاوت‌های مذهبی و قومی در این کشور، آتش جنگ‌های مذهبی را شعله‌ور ساخته و یک فرقه‌ی مذهبی را علیه دیگری تحریک نمایند تا جلوی پیشرفت و ترقی افغانستان را بگیرند، اما این دسایس و توطیه‌های شوم‌شان به خاک خورد و مردم اتحاد و هدیگر‌پذیری‌شان را از دست ندادند.
دشمنان مردم افغانستان،کشورهای مغرض و بیگانه با انجام حملات تروریستی و هدف قرار دان پیروان و برادران اهل تشیع در چندین سال گذشته می‌خواهند درزها و شکاف‌های مذهبی ایجاد نموده، اتحاد و همبستگی مردم افغانستان را از بین ببرند که با در نظرداشت درایت، تدبیر و آگاهی از دسایس بیگانه‌ها، مردم به فریب و جنایات نابخشودنی این شیاطین واقف بوده و این حرکت‌های تفرقه‌افگنانه، برادری و همدیگرپذیری ملت ما را نسبت به هر زمانی دیگر قوی‌تر و مستحکم‌تر ساخته است.
دشمنان قسم‌خورده‌ی مردم افغانستان تمام تاکتیک‌ها و ابزارهای ممکن را برای رسیدن به اهداف شوم خویش به‌کار می‌برند تا هیبت و عظمت جغرافیایی به‌نام افغانستان که در آن اقوام، مذاهب و گروه‌های مختلف زیست می‌نمایند را زیر سوال ببرند، اما این آرمان‌های قبیح‌شان را با صورت‌های پلیدشان به گور می‌برند.
یادداشت: روزنامه‌ی «اطلاعات روز» و نهاد «من افغانستانم» براساس یک قرارداد همکاری رسانه‌یی، این ستون را منتشر می‌کند. محتوای این بخش توسط من افغانستانم تهیه می‌شود، اطلاعات روز به‌عنوان نهاد همکار از تولیدات این نهاد در راستای ایجاد همدلی، تقویت نیروهای امنیتی، حمایت جوانان، مبارزه با افراط‌گرایی و خلق امید در میان مردم بدون دخل و تصرف در محتوا، نیم صفحه‌یی را به نشرات این نهاد واگذار کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *