کمک 100 میلیون یورویی اتحادیه‌ی اروپا به افغانستان

اطلاعات روز: اتحادیه‌ی اروپا به‌منظور حمایت از انجام اصلاحات برای بهبود پلان‌های انکشافی، حفظ ثبات اقتصادی، پیشبرد درست مدریت مالی و تقویت شفافیت بودجه‌ی دولت، 100 ملیون یورو به افغانستان کمک کرد.
وزارت مالیه‌ی افغانستان به روز دوشنبه (30 اسد) با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که اتحادیه‌ی اروپا پس از ارزیابی پیشرفت‌ها در بخش اصلاحات، طی 12 ماه گذشته این تصمیم را اتخاذ کرده است. این مقدار پول شامل قراردادی تحت عنوان دولت‌سازی (SBC) می‌شود که در سال 2016 به امضا رسیده بود.
هدف از این کمک مالی اتحادیه‌ی اروپا، حمایت از افغانستان برای رشد اقتصادی، ایجاد کاریابی و تضمین ارایه خدمات می‌باشد.
اکلیل حکیمی وزیر مالیه‌ی افغانستان گفته منظوری این کمک به این مفهوم است که افغانستان در بخش‌های پالسی عامه، اقتصاد بزرگ، مدریت مالی، نظارت و شفافیت بودجه پیشرفت قابل ملاحظه‌یی داشته است. آقای حکیمی از اتحادیه اروپا به‌خاطر حمایت‌شان قدردانی کرد.
در سوی دیگر فرانز مایکل میلبن، نماینده‌ی خاص اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان از تعهد درازمدت اتحادیه‌ی اروپا به افغانستان خبر داد و گفت که هدف این کمک‌ها بهبود عرضه‌ی خدمات برای مردم، رشد اقتصادی و کاهش فقر در افغانستان است.
قرارداد دولت‌سازی (SBC) در سال 2016 به‌منظور حکومتداری مؤثر، توانمندسازی اقتصادی زنان، میثاق شهروندی و ارایه‌ی خدمات اساسی بین اتحادیه‌ی اروپا و حکومت افغانستان به امضا رسید.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *