توظیف هیأت حقیقت‌یاب در مورد حادثه‌ی دارالعلوم هرات

اطلاعات روز: مقام‌های اداره‌ی محلی هرات می‌گویند، تحقیقات برای چگونگی حادثه‌ی روز دوشنبه در دارالعلوم عالی هرات آغاز شده است.
جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات به روزنامه‌ی اطلاعات روز می‌گوید، درپی حادثه‌ی روز گذشته در دارالعلوم عالی هرات در منطقه‌ی «جاده‌ی لیلامی» یک هیئتی چندین نفری برای بررسی این مسأله تعیین شده است.
در حالی‌که سخن‌گوی والی هرات روز دوشنبه در صحبت با روزنامه‌ی اطلاعات روز از بازداشت دوتن از تروریستان در این دارالعلوم خبرداده بود، اما امروز این موضوع را رد نموده و می‌گوید کسی از سوی نیروهای امنیتی در این مرکز بازداشت نشده است.
در همین حال، مسئولان دارالعلوم هرات دیروز (سه‌شنبه، 31 اسد) طی یک نشست خبری، اقدام اخیر را توطئه علیه این دارالعلوم دانستند.
گلاب الدین ذاکری، عضو هیأت رهبری دارالعلوم هرات در این نشست خبری گفت، نیروهای ایتالیایی با هجوم به این مرکز دینی، توطئه‌ی علنی را علیه این دارالعلوم به راه انداختند.
وی مدعی است که نیروهای ایتالیایی عصر روز دوشنبه، 30 اسد به این دارالعلوم هجوم آورده و کسی را از داخل این مرکز دینی بازداشت کرده‌اند.
وی این حرکت نیروهای ایتالیایی را خلاف قوانین و سنت‌های اسلامی کشور می‌داند و از رییس‌جمهور خواهان معذرت خواهی به‌دلیل این عمل نیروهای ایتالیایی است.
گفته می‌شود که فرد بازداشت شده به اتهام دست داشتن در چند رویداد خونین تروریستی بازداشت شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *