رؤیای ناممکن توزیع تذکره‌ی الکترونیک/ معاون دوم رییس‌جمهور توزیع آن را به نظر دادگاه عالی موکول کرد

اطلاعات روز: سرور دانش، معاون دوم ریاست‎جمهوری از آغاز توزیع تذکره‌ی‌ الکترونیکی تا کمتر از یک ماه دیگر خبر داده و می‎گوید که پس از نظر نهایی دادگاه عالی در مورد درج قومیت در تذکره‎ها، روند توزیع آنان آغاز می‎شود.
آقای دانش، دیروز (سه‎شنبه، 31 اسد) در نشستی در کابل گفت درج نام قومیت یک بحث در موضوع تذکره‌ی الکترونیکی است که تقاضاهایی از طرف شماری از شهروندان کشور در این زمینه مطرح شده است و این موضوع به‌منظور اتخاذ یک تصمیم قانونی و منطقی، از سوی ریاست‌جمهوری به دادگاه عالی ارجاع شده است تا این نهاد نظر نهایی خویش را در باره تفسیر ماده چهار قانون اساسی و نحوه‌ی درج نام اقوام در تذکره ارائه کند.
آقای دانش تأکید کرد که پس از نهایی شدن موضوع درج قومیت در تذکره‌ی الکترونیکی، روند توزیع تذکره نیز تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.
به گفته‎ی او، آمادگی‌های لازم برای توزیع تذکره‌ی الکترونیکی گرفته است.
آقای دانش همچنان گفت اگرچند توقع مردم افغانستان از حکومت در تمامی زمینه‌ها از جمله مسأله‌ی توزیع تذکره‌ی الکترونیکی بسیار است، اما گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است.
دانش یادآور شد که اداره‌ی ثبت احوال نفوس که قبلاً در چوکات وزارت داخله فعالیت می‌کرد از بدنه‌ی آن وزارت جدا شده و به‌صورت یک اداره‌ی مستقل به فعالیت آغاز کرده است.
به گفته‌ی او، که براساس گزارش اداره‌ی مرکزی ثبت احوال نفوس، پنج مرکز توزیع تذکره با تمامی امکانات مورد نیاز در شهر کابل ایجاد شده است.
آغاز توزیع تذکره‌های الکترونیکی چند سال است که با تأخیر مواجه شده است. سال گشته مقام‌های حکومتی گفتند که به مناسبت سالروز استقلال کشور روند توزیع تذکره‌ی الکترونیکی آغاز می‌شود، اما تاکنون این روند آغاز نشده است.
مسأله‌ی درج قومیت در تذکره‌های الکترونیکی از موضوعات جنجالی است که بارها روند توزیع این تذکره‌ها را با تأخیر مواجه کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *