وزارت مالیه: عواید ملی 9.7 درصد افزایش یافته است

اطلاعات روز: وزارت مالیه‌ی کشور اعلام کرده است که عواید ملی در شش ماه نخست سال روان نسبت به زمان معین در سال گذشته 9.7 درصد افزایش یافته است.
دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه دیروز (5 سنبله) با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که به‌دلیل تطبیق اصلاحات در منابع عایداتی، نصب سیستم‌های الکترونیک، ساده‌سازی پروسه‌ها و شفافیت در کار استخدام ماموران این اداره، عواید ملی در شش ماه نخست امسال 9.7 درصد افزایش داشته است.
داکتر نجیب‌الله وردک معین عواید و گمرکات وزارت مالیه گفت هدف تعیین‌شده برای جمع‌آوری عواید ملی 153 میلیارد افغانی در نظر گرفته شده است که در مقایسه به 132 میلیون افغانی که سال گذشته هدف تعیین شده بود یک رشد 15درصدی را نشان می‌دهد.
او افزود که در شش ماه اول سال روان 76.5 میلیارد عواید جمع‌آوری شده که در مقایسه با جمع‌آوری عواید 69.7 میلیارد افغانی در همین ظرف زمانی سال گذشته 9.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در همین حال اجمل حمید عبدالرحیم‌زی سخن‌گوی وزارت مالیه از اطلاع‌رسانی موثق خبر داد. او ضمن ابراز رضایت از نحوه‌ی اطلاع‌رسانی از عمل‌کرد وزارت مالیه، تاکید کرد که با برگزاری کنفرانس‌ها بیشتر سعی می‌کنند که بخش رسانه‌یی و اطلاع‌دهی در این وزارت را فعال‌تر کنند.
وزارت مالیه در حالی از افزایش عواید ملی خبر می‌دهد که چندی قبل اطلاعات روز به سندی دست یافته بود که نشان می‌داد بیش از ۹۰درصد درآمد بنادر حمل‌ونقل شهر کابل از سوی ماموران موظف در این بنادر، به حکومت تحویل داده نمی‌شود. بر اساس این دریافت، تا ۱۰درصد از درآمد چهار بندر حمل‌ونقل شهر کابل به حکومت می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *